Rynek reklamy internetowej w Polsce rozwija się od wielu lat bardzo dynamicznie – według badania AdEx, realizowanego przez PwC na zlecenie IAB Polska, w roku 2015 reklama online w Polsce osiągnęła wzrost na poziomie 20% r/r. Najbardziej spektakularne wzrosty – na poziomie 259% r/r – notuje reklama na urządzeniach mobilnych. Kluczowe więc staje się podnoszenie kompetencji, wiedzy i umiejętnością z obszaru reklamy online wśród reklamodawców, pracowników agencji i wydawców.
„IAB Creative Lab to inicjatywa nastawiona na edukację osób odpowiedzialnych za kreację i realizację kampanii oraz dzielenie się wiedzą i promowanie best-practice. Zamierzamy skorzystać z zasobów i doświadczeń najlepszych agencji – zarówno polskich, jak i zagranicznych – które mają doskonałe zaplecze kreatywne. Ich przedstawiciele będą pokazywać, jak od strony kreatywnej poruszać się w świecie reklamy cyfrowej”, wyjaśnia Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska.
Zobacz również
W ramach IAB Creative Lab planowana jest seria działań, m.in.:
- cykliczne warsztaty prowadzone przez najbardziej doświadczonych w obszarze kreacji pracowników agencji z Polski oraz zagranicy,
- reaktywacja konkursu IAB Creative Showcase, w którym nagradzane będą najlepsze kreacje reklamowe przygotowane z myślą o internecie,
- badania dotyczące odbioru przez użytkowników i kreatywnego potencjału różnych formatów reklamowych.
Działalność IAB Creative Lab została zainaugurowana podczas Forum IAB 2016. Włodzimierz Schmidt przedstawił założenia projektu, a Rob Newlan, Director Facebook Creative Shop EMEA przedstawił perspektywę światową kreacji w świecie cyfrowym. Polski punkt widzenia na kreację cyfrową zaprezentowali natomiast podczas panelu Creative Chairs Maciej Waligóra z DDB&tribal, Bartek Gołębiowski z agencji GONG oraz Dawid Szczepaniak z VML Poland.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]