Jednym ze znanych i często wykorzystywanych przez psychologów sposobów na walkę z kryzysem psychicznym jest napisanie listu do młodszej wersji samego siebie. W ten sposób pacjenci zyskują szansę na skonfrontowanie się z własnymi uczuciami. Towarzystwo ubezpieczenia zdrowotnego Helan poszło jednak o krok dalej i zorganizowało eksperyment „If I could tell myself something” (pol. „Gdybym mógł sobie coś powiedzieć”).
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Jego ambasadorem stał się 29-letni Jelle, któremu zespół psychologów umożliwił stanięcie twarzą w twarz z młodszym „ja”. Stało się to możliwe dzięki pomocy studia projektowego Uncanny, odpowiedzialnego za stworzenie cyfrowej wersji Jelle’a z przeszłości. Co ważne, twórcy dołożyli wszelkich starań, aby postać jak najbardziej przypominała prawdziwego człowieka, zachowano więc na przykład odpowiednie wymiary i proporcje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Spotkanie nagrano, a zarejestrowany materiał stał się filmem dokumentalnym mającym pomóc innym osobom zmagającym się z problemami psychicznymi.
W projekcie wzięła udział agencja reklamowa AQKA Brussels.
Zdjęcia: Vimeo
PS „Nie rezygnuj z życia”: Stołeczne Centrum Bezpieczeństwa umieściło specjalne tabliczki na warszawskich mostach
Na mostach w stolicy pojawiły się tabliczki z hasłem „Nie rezygnuj z życia” oraz numerami telefonów, pod którymi można otrzymać całodobową pomoc psychologiczną. W ten sposób Stołeczne Centrum Bezpieczeństwa chce trafić do osób w kryzysie psychicznym i odwieść je od samobójstwa. Projekt został sfinansowany w ramach 10. edycji Budżetu Obywatelskiego.