Trzy czołowe strony internetowe bukmacherów z największą widocznością i ruchem z wyszukiwarek, to jednocześnie najstarsze firmy na rynku powstałe przed 2014 rokiem – Fortuna, STS oraz Totolotek. Jest to z pewnością jeden z czynników, który decyduje o obecnym układzie sił, natomiast tuż za nimi tworzy się solidna grupa pościgowa, która może pomieszać szyki w nadchodzących latach. Mimo że na tę chwilę E-TOTO, LV BET i forBET mocno odbiegają pod kątem widoczności od „top3”, trafne decyzje i postawienie na SEO może zmienić obecny układ sił.
Pomimo ograniczeń technologicznych, spowodowanych przez systemy bettingowe i rozproszonych działów IT, serwisy bukmacherów mają ogromny potencjał w postaci statystyk sportowych. Mogą zostać wykorzystane do rozbudowy obecnych serwisów, bez ich modyfikacji i ryzyka oraz budowy dodatkowych sekcji. W ocenie agencji IF.PL, pierwsza firma, która zdecyduje się na tę ścieżkę zyska znaczącą przewagę w wyścigu po większy zasięg na rynku i pozycję lidera.
Zobacz również
Według analizy zamieszczonej w raporcie, potencjał ruchu organicznego to 11 milionów wizyt wobec 1,5 mln generowanych obecnie przez „top 6” serwisów bukmacherów. Serwis posiadający największy zasięg – efortuna.pl wykorzystuje 13,5% ogólnego potencjału. W realnym scenariuszu, zakładającym zwiększenie potencjału o kolejne 13,5%, na stole mamy wciąż ponad 1 milion wizyt z wyszukiwarek.
Fortuna i STS z najlepszą widocznością
Serwisy Fortuna i STS są najlepiej widocznymi stronami w wyszukiwarce Google spośród wszystkich bukmacherów. Oba serwisy znajdują się w „top 10” wyszukiwanych słów kluczowych na ponad 1000 fraz.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Ze stosunkowo niewielką stratą, za wspomnianą dwójką, znajduje się Totolotek, a LV BET, E-TOTO i forBET zamykają czołówkę serwisów bukmacherskich z najlepszym ruchem i widocznością w Google. Jednak ich strata do czołówki jest dosyć znacząca, a ruch proporcjonalnie mniejszy.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
źródło: senuto.com, luty 2019. Raport “Kto obstawił SEO?” 2019, IF.PL
Na YouTube rządzi E-TOTO
Na YouTube najlepiej radzą sobie podmioty, które działalność rozpoczęły stosunkowo niedawno.
Liderem pod kątem zaangażowania użytkowników jest E-TOTO. Pierwszy film na kanale należącym do tego bukmachera pojawił się nieco ponad rok temu – 15 stycznia 2018 r. W tym czasie kanał zasubskrybowało ponad 21 tys. użytkowników, a średnia liczba komentarzy pod każdym z filmów przekracza 200. Sukces swojego kanału zawdzięcza prowadząc dwa niezwykle popularne cykle – „Quiz pod napięciem” oraz „Futbolowy HeadToHead”. To właśnie one cieszą się największą oglądalnością i zaangażowaniem na kanale bukmachera.
źródło: Dane za marzec 2019, raport „Kto obstawił SEO?”, IF.PL
Niewykorzystany potencjał
O ile bukmacherzy dobrze radzą sobie z wykorzystaniem potencjału związanego z obstawianiem i zakładami, ogromne możliwości wciąż kryją się we frazach związanych ze statystykami, wydarzeniami i aktualnościami ze świata sportu. Optymalne wykorzystanie ruchu na tego typu frazy jest ogromną szansą w bardzo konkurencyjnej branży i może stanowić przewagę w wyścigu po trofeum najlepszego bukmachera. Poniższe dane prezentują procentowe wykorzystanie potencjału przez bukmacherów w 4 typach słów kluczowych – Zakłady i typy, wyniki i transmisje, Statystyki, Google News.
Z powodzeniem ruch z innych obszarów wykorzystują, portale sportowe, bettingowe, a także zagraniczni bukmacherzy, jak np. betfair.com. Wyjście naprzeciw sportu i informacji z nim związanych otwiera zupełnie nowe drzwi przed dzisiejszymi zakładami w Polsce. Statystyki piłkarskie na wyciągnięcie ręki, wyniki na żywo i baza wszystkich wydarzeń w najbliższym czasie – narzędzia, którymi branża dysponuje – umożliwiają to niemal od ręki.
Pełny raport można pobrać ze strony if.pl/bukmacherzy-w-wyszukiwarkach-2019-kto-obstawil-seo.