Certyfikat został przyznany 15. z nich. W tegorocznej edycji pojawiły się dwie nowe kategorie. O wyróżnienie „KUKBUK Poleca” oprócz producentów żywności i rzemieślników ubiegać się mogą również producenci kosmetyków ekologicznych oraz właściciele gospodarstw agroturystycznych. Zgłoszenia można przesyłać do 7 maja pocztą tradycyjną lub on-line.
W tym roku nagrody będą wręczane w siedmiu kategoriach: z pola i wody (produkty świeże, nieprzetworzone), ze spiżarni (produkty przetworzone), w płynie z procentami (napoje alkoholowe), w płynie bez procentów (napoje bezalkoholowe), z warsztatu (rzemiosło), dla urody (kosmetyki ekologiczne) oraz za miastem dla relaksu (agroturystyka). Dodatkowo przyznane zostaną nagrody od partnerów akcji „KUKBUK Poleca”.
Zobacz również
Warunkiem zgłoszenia jest nadesłanie do redakcji próbek swoich produktów, a w przypadku gospodarstw agroturystycznych – opisu obiektu z cechami szczególnymi oraz zdjęciami i/lub filmami najwierniej oddającymi jego atmosferę. Jury w składzie: Daria Pawlewska, Oliwia Gede-Niewiadomska, Grzegorz Łapanowski, Anna i Urszula Bieluń, Agata Kiedrowicz, Piotr Więcławski „Vienio”, David Gaboriaud oraz Agnieszka Saternus wnikliwie je przetestuje i oceni. Autorzy najlepszych produktów i najbardziej przyjaznych miejsc otrzymają roczne wyróżnienie „KUKBUK Poleca”.
Lokalni producenci oraz właściciele gospodarstw agroturystycznych chcący zdobyć certyfikat KUKBUK-a mogą wysyłać niezbędne materiały razem z formularzem zgłoszeniowym (do pobrania ze strony) na adres redakcji (ul. Czerniowiecka 4b, Warszawa) z dopiskiem „KUKBUK Poleca” lub on-line do 7 maja. Zwycięzców poznamy 25 maja na uroczystej gali finałowej.
Odznaka „KUKBUK Poleca” to symbol uczciwego produktu, godnego zaufania producenta, przyjaznego miejsca. Wskazuje ludziom tych, od których warto kupować i tych, których warto odwiedzić. O wszystkich wyróżnionych w tegorocznej edycji będzie można przeczytać na www.kukbuk.com.pl oraz w magazynie KUKBUK. Certyfikat zostanie przyznany na rok, co oznacza, że będzie można się nim legitymować do połowy 2019 roku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
„Pierwsza edycja pokazała nam, że spektrum jakościowych produktów jest w Polsce naprawdę duże. Trzeba tylko wiedzieć, gdzie i czego szukać. My tę wiedzę chcemy upowszechniać i pokazywać, że można lepiej, smaczniej, zdrowiej, piękniej. I to jest na wyciągnięcie ręki. Na gali finałowej przekonaliśmy się, że za każdym kapitalnym produktem stoi wspaniały człowiek, a najczęściej cała rodzina i jej fascynująca historia. To są ludzie, którzy wkładają w pracę całe swoje serce i to serce czuć i widać w ich produktach.” – mówi Daria Pawlewska, redaktorka naczelna i wydawczyni magazynu kulturalno-kulinarnego KUKBUK.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Patronami akcji „KUKBUK Poleca” są: Kuchnia+, Domo+, Co Jest Grane 24, Wp.pl, Radio Kolor, Grupa Slow, Bio Bazar i Food Service.
Partnerem akcji „KUKBUK Poleca” jest Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Więcej informacji oraz regulamin na stronie.