IKEA planuje na stałe obniżyć ceny 50 proc. swojego asortymentu. Średnio obniżki wyniosą 19 proc., co oznacza, że tysiące produktów wróci do poziomu cen sprzed pandemii. To największa taka inwestycja w historii firmy w Polsce. Marka stara się odpowiedzieć na sytuację ekonomiczną w kraju i na świecie, związaną z koniecznością oszczędzania środków w wielu gospodarstwach domowych.
IKEA znaczące obniżki rozpoczęła już we wrześniu 2023 roku, kiedy działanie objęło ponad 500 produktów. Teraz do tej listy dołączyło 3 500 mebli i akcesoriów, a do końca sierpnia 2024 roku liczba artykułów objętych niższymi cenami wzrośnie do 5 000, co stanowi połowę całego asortymentu oferty IKEA.
Zobacz również
Odpowiedź na potrzeby klientów
Jak wynika z raportu „IKEA. Życie w domu 2023″, przygotowanego przez IKEA, jednym z głównych źródeł zmartwień Polaków są finanse domowe. 39 proc. badanych w Polsce niepokoi się o domowy budżet, bardziej niż o zdrowie rodziny czy własne. Przeprowadzone przez IPSOS w listopadzie 2023 roku badania, również wskazują Polskę jako jeden z pięciu krajów na świecie, którego mieszkańcy są najbardziej zaniepokojeni inflacją (54 proc.).1 Stąd można wnioskować, że bezpieczeństwo w domu zależy w dużej mierze od stabilności finansowej – zgromadzonych oszczędności, stałego dochodu i skrupulatnej kontroli nad wydatkami.
– Zdając sobie sprawę z obecnej sytuacji gospodarczej nie tylko w kraju, ale i na świecie, postanowiliśmy podjąć istotną decyzję o obniżce cen w Polsce. Zainwestowaliśmy w to 500 mln złotych, co stanowi ponad 8% obrotów IKEA za rok finansowy 2023. To nie tylko nasza reakcja na zmieniający się krajobraz ekonomiczny, ale również zgodność z głęboko zakorzenioną wizją IKEA – nieustannie dążymy do tego, aby wiele osób, niezależnie od sytuacji finansowej, mogło spełniać swoje marzenia o wygodnym, funkcjonalnym i lepiej pomyślanym domu – podkreśla Magdalena Krokowska-Wicherek, Dyrektorka Regionalna, IKEA Retail w Polsce.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
W szerokiej ofercie ponad 5 000 produktów z nowymi niższymi cenami są między innymi uwielbiane przez klientów klasyki, na przykład szafy PAX oraz regały KALLAX. Asortyment przystępny cenowo dotyczy również oferty w Restauracji IKEA.
1 Global views on inflation | Ipsos
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Opracowanie: Agata Drynko
Źródło: mat. prasowe