TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

IKEA ogłasza największą inwestycję w historii firmy w Polsce

IKEA ogłasza największą inwestycję w historii firmy w Polsce
IKEA obniża ceny wielu produktów. To największa inwestycja marki w Polsce w jej dotychczasowej historii.
O autorze
1 min czytania 2024-01-25

IKEA planuje na stałe obniżyć ceny 50 proc. swojego asortymentu. Średnio obniżki wyniosą 19 proc., co oznacza, że tysiące produktów wróci do poziomu cen sprzed pandemii. To największa taka inwestycja w historii firmy w Polsce. Marka stara się odpowiedzieć na sytuację ekonomiczną w kraju i na świecie, związaną z koniecznością oszczędzania środków w wielu gospodarstwach domowych.

IKEA znaczące obniżki rozpoczęła już we wrześniu 2023 roku, kiedy działanie objęło ponad 500 produktów. Teraz do tej listy dołączyło 3 500 mebli i akcesoriów, a do końca sierpnia 2024 roku liczba artykułów objętych niższymi cenami wzrośnie do 5 000, co stanowi połowę całego asortymentu oferty IKEA. 

Odpowiedź na potrzeby klientów

Jak wynika z raportu „IKEA. Życie w domu 2023″, przygotowanego przez IKEA, jednym z głównych źródeł zmartwień Polaków są finanse domowe. 39 proc. badanych w Polsce niepokoi się o domowy budżet, bardziej niż o zdrowie rodziny czy własne. Przeprowadzone przez IPSOS w listopadzie 2023 roku badania, również wskazują Polskę jako jeden z pięciu krajów na świecie, którego mieszkańcy są najbardziej zaniepokojeni inflacją (54 proc.).1 Stąd można wnioskować, że bezpieczeństwo w domu zależy w dużej mierze od stabilności finansowej – zgromadzonych oszczędności, stałego dochodu i skrupulatnej kontroli nad wydatkami. 

– Zdając sobie sprawę z obecnej sytuacji gospodarczej nie tylko w kraju, ale i na świecie, postanowiliśmy podjąć istotną decyzję o obniżce cen w Polsce. Zainwestowaliśmy w to 500 mln złotych, co stanowi ponad 8% obrotów IKEA za rok finansowy 2023. To nie tylko nasza reakcja na zmieniający się krajobraz ekonomiczny, ale również zgodność z głęboko zakorzenioną wizją IKEA – nieustannie dążymy do tego, aby wiele osób, niezależnie od sytuacji finansowej, mogło spełniać swoje marzenia o wygodnym, funkcjonalnym i lepiej pomyślanym domu – podkreśla Magdalena Krokowska-Wicherek, Dyrektorka Regionalna, IKEA Retail w Polsce. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj


W szerokiej ofercie ponad 5 000 produktów z nowymi niższymi cenami są między innymi uwielbiane przez klientów klasyki, na przykład szafy PAX oraz regały KALLAX. Asortyment przystępny cenowo dotyczy również oferty w Restauracji IKEA.

1 Global views on inflation | Ipsos

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Opracowanie: Agata Drynko

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Źródło: mat. prasowe