Działania poznańskiego sklepu są próbą wyjścia naprzeciw zmianom, które wejdą w życie 1 lipca, gdy zmieni się system odbierania i wywozu odpadów oraz wprowadzone zostaną wyższe opłaty za ich niesegregowanie.
W czerwcu w Poznaniu pojawiły się billboardy z hasłem „IKEA Poznań daje kosza odpadom”, będące częścią, trwającej od 3 do 10 czerwca, teasingowej fazy kampanii. Teasing zakończył się konferencją prasową w centrum Starego Rynku, na której odsłonięto kontener, w którym mieści się kuchnia IKEA, do której każdy może wejść i zobaczyć oraz przetestować proponowane przez IKEA funkcjonalne rozwiązania do sortowania odpadów. Poznaniacy dowiedzą się, m.in. jak funkcjonalnie urządzić segregację odpadów w domu, jakie odpady należy segregować i co zrobić z tymi, które są niebezpieczne dla środowiska oraz mogą stanowić zagrożenie dla zdrowia.
Zobacz również
Na profilu sklepu IKEA na Facebooku mieszkańcy Poznania mogą wziąć udział w konkursie, będącym częścią kampanii. Zadaniem uczestników jest przesłanie zdjęcia przedstawiającego ich sposoby segregacji odpadów. Na zwycięzców czekają kosze pomagające w ich jeszcze lepszym sortowaniu.
Kampanię dla IKEA Poznań przygotowała Abanana Advertising – jednostka kreatywna agencji interaktywnej Eura7. Akcja potrwa do końca czerwca. Abanana Advertising jest odpowiedzialna za przygotowanie linii kreacyjnej kampanii.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]