IKEA już od jakiegoś czasu kładzie coraz większy nacisk na kwestie środowiskowe w swoich działaniach. Obejmuje to nie tylko kwestie związane z bardziej ekologicznymi opakowaniami produktów, czy też renowacją mebli, by dłużej utrzymać je w obiegu – marka bowiem dba również o to, co trafia na talerze klientów, stołujących się w jej restauracjach.
W ofercie gastronomicznej sieci IKEA znajdziemy już m.in. kultowe klopsiki w wersji wege, a także wegańskie penne, w którym mielone mięso zastąpione zostało roślinną alternatywą na bazie soi. Jak się okazuje, tego typu potraw w menu marki będzie jeszcze więcej.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
IKEA bowiem ogłosiła, że do 2025 roku połowę głównych dań w jej restauracjach będą stanowiły posiłki roślinne. Natomiast jedynie 20% posiłków zawierać będzie czerwone mięso, które zdaniem licznych ekspertów, jest najbardziej szkodliwe dla naszej planety. Z kolei menu produktów pakowanych będzie się składać w 80% z posiłków roślinnych.
Zgodnie z zapowiedziami, IKEA do swojego menu chce wprowadzić roślinne zamienniki m.in. potraw z kurczaka, czy też ryb.
PS
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Sieć McDonald’s ogłosiła, że prowadzi testy roślinnego burgera, który ma być podobny w smaku do wołowego kotleta. Nowy produkt ma pojawić się ofercie marki w przyszłym roku.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
W sierpniu br. brytyjska firma Meatless Farm ruszyła z nową kampanią promującą bezmięsne produkty. W jej ramach wypuściła serię billboardów z rzucającymi się w oczy, prowokacyjnymi hasami.