W ubiegłym roku IKEA sprzedała ponad 300 mln baterii alkalicznych, które po zużyciu lądują w naszych koszach na śmieci. I choć był to jeden z popularniejszych produktów oferowanych przez szwedzką sieć, teraz kierownictwo marki podjęło decyzję o wycofaniu jednorazowych baterii ze sprzedaży.
W sprzedaży natomiast wciąż dostępne będą baterie działające na zasadzie akumulatorów, które można naładować nawet 500 razy. Jak zapewniają przedstawiciele sieci, już dziesięciokrotne ich naładowanie da niższy bilans emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z korzystaniem z jednorazowych baterii. Natomiast po 50 ładowaniach wpływ na środowisko będzie taki sam lub nawet mniejszy.
Zobacz również
Przedstawiciele sieci IKEA zwrócili również uwagę na to, że gdyby klienci kupili baterie działające za zasadzie akumulatorów i naładowali je 50 razy, to wówczas udałoby się zmniejszyć nawet 5 tys. ton odpadów rocznie.
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku w Szwecji pojawi się pierwszy sklep sieci IKEA, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Grupa Ingka, właściciel sieci IKEA, zamierza przetestować potencjalne oferty leasingu mebli, aby wesprzeć klientów w nabywaniu produktów marki, dbaniu o nie i przekazywaniu ich dalej w bardziej zrównoważony sposób. W Polsce testy tej usługi ruszą już w tym roku.
PS3
IKEA postanowiła stworzyć własną aplikację, za pomocą której podpowiada swoim klientom, jakie nawyki mogą zmienić w swoim życiu, by lepiej dbać o środowisko.
PS4
W maju 2019 roku brytyjski oddział marki IKEA zaprezentował nową, całkowicie darmową, ekologiczną kolekcję zatytułowaną Lagom, za pomocą której brand chce zachęcić swoich klientów do upcyklingu.