Nowa kampania IKEA opiera się na prawdziwych historiach, anegdotach i spostrzeżeniach z użytkowania sypialni. Do współpracy przy tworzeniu komunikacji zostali zaproszeni polscy stand-uperzy i komicy. Różnorodność stylu wypowiedzi oraz wachlarz doświadczeń życiowych zaproszonych artystów sprawia, że każdy z nich na swój sposób opowiada o życiu w domu, a w szczególności w sypialni w pojedynkę lub w związku z partnerem. Głównym nośnikiem kampanii stały się więc filmy zrealizowane podczas występów stand-uperów z sypialnią w tle. O autoironii marka nie zapomina również w spotach TV, których narracja o życiu w domu prowadzona jest w sposób humorystyczny. Dzięki temu IKEA chce poruszyć nawet te najbardziej kontrowersyjne tematy dotyczące sypialni.
Celem nowej odsłony platformy „Niech żyje dom!” jest pokazanie, że wszyscy mamy podobne problemy w domowej przestrzeni, a łatwiej się o nich rozmawia, gdy można się z tego nieco pośmiać. IKEA zależy na przełamaniu wizerunku sypialni jako miejsca zamkniętego i osobistego, służącego jedynie do spania i przechowywania ubrań.
Zobacz również
– Zdajemy sobie sprawę, jakim wyzwaniem w domu jest łączenie multifunkcjonalności z prywatnością – w sypialni szczególnie. Humor pozwala nam o tym mówić szczerze i otwarcie, a dzięki temu IKEA może zaproponować jeszcze lepsze rozwiązania będące odpowiedzią na prawdziwe potrzeby. Sypialnia nie jest wyłącznie do spania i przechowywania ubrań, a dodatkowe aktywności mające w niej miejsce nie sprowadzają się wyłącznie do seksu. Wszyscy o tym wiemy i pora zacząć o tym otwarcie mówić w przestrzeni publicznej – mówi Karolina Szabłowska, external marketing communication manager w IKEA Retail w Polsce.
Dystrybucja kluczowych elementów kampanii skupia się na YouTubie i Facebooku. Materiały dotyczące występów stand-uperów oraz te wypracowane z komikami oraz influencerami będą pojawiały się cyklicznie do maja tego roku na specjalnym kanale marki na YouTubie „IKEA – z nogą w drzwiach”. Poza aktywnością w internecie marka przygotowała także komunikację skierowaną do TV. Dwa spoty – manifest kampanii oraz materiał produktowy – będą w emisji od lutego.
Za kreację, strategię i koncept kreatywny kampanii (w tym produkcję spotów do TV oraz kampanii digitalowej) odpowiada agencja Saatchi&Saatchi IS. Elementy kampanii do internetu przygotowywały agencje BlueIvy oraz AdRebellion. Aktywacje z influencerami prowadzone są przez Hash.fm, a komunikacją PR zajmuje się Garden of Words. Planowanie i zakup mediów do kampanii koordynuje w całości dom mediowy Wavemaker, a za nadzór niestandardowych partnerstw odpowiada Wavemaker Content.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Na początku br. butik z luksusową odzieżą i obuwiem Moliera2 wystartował z kampanią marketingową, w ramach której na billboardach w Warszawie umieszczono m.in. kreację z hasłem „Szczęśliwa żona to szczęśliwy mąż, dlatego nowe buty kupuję z myślą o nim”. Czy działania marketingowe butiku Moliera2 promują seksizm i co na ten temat uważają eksperci?
PS2
IKEA do swojej oferty postanowiła wprowadzić leasing mebli biurowych. Testy usługi rozpoczęły się w lutym br. w Szwecji. W niedalekiej przyszłości oferta może zostać rozszerzona również o meble kuchenne.