IKEA poprzez zastosowanie porównania kładących się spać ludzi do sportowców przygotowujących się do ważnych zawodów sportowych, pokazuje jak ważny jest sen i jak dobrze jest podnosić sobie poprzeczkę małymi rytuałami przed pójściem spać.
Zobacz również
Raport BBC z listopada mówi, że brak snu i zmęczenie kosztowało Brytyjczyków 40 mld funtów brytyjskich. Wszystko przez utratę produktywności i zdrowia wynikającą z braku snu, ponieważ XXI wiek niesie ze sobą coraz bardziej intensywny tryb życia, a rozwój rozrywki cyfrowej i technologii powoduje u nas nadmierne przemęczenie.
W okresie trwania kampanii puszczane będą 20 i 60 sekundowe spoty, które zostały wyreżyserowane przez Jones+Tino through Stink.
Reklama ta jest kontynuacją prac IKEA z okresu letniego, kiedy marka pokazywała i zachęcała ludzi do wspólnego gotowania. Jedną z głośnych akcji było stworzenie miejsca spotkań kulinarnych w centrum Warszawy, gdzie po wcześniejszej rezerwacji, każdy mógł przyjść ze znajomymi i ugotować pyszny posiłek, a potem zjeść go w komfortowych warunkach.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Inną akcją był spot, który zachęcał do gotowania z dziećmi:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak widzimy marka dba o swój wizerunek, nie boi się wyzwań i nowych pomysłów. Swoich konkurentów zostawia daleko w tyle, nie tylko pod względem wyników sprzedażowych produktów, lecz także pod względem zaangażowania w życie społeczne Ciekawe czym jeszcze nas zaskoczy?
PS
Wiemy, że tak ja my kochacie spoty IKEA, dlatego inne ciekawe reklamy tej szwedzkiej firmy możecie zobaczyć → tutaj i → tutaj.