W ramach otwarcia swojego nowego marketu w Greenwich w Londynie, IKEA stworzyła dwie pełnowymiarowe repliki swoich zabawkowych łódek kąpielowych Smakryp. Łodzie będą usuwać śmieci z Deptford Creek, kanału wpadającego do Tamizy, których rocznie jest aż 300 ton.
Łodzie wyposażone są w technologię Orca, która pozwala na zebranie nawet 20 kg śmieci na raz. Po zakończeniu projektu łódki zostaną przekazane ekologicznej organizacji charytatywnej Hubbub.
Zobacz również
-
Centralizacja i personalizacja: podwójna moc obsługi klienta w social media [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [6-12.09.24]: NowyMarketing Podcast o strategii miast, marketerzy a współpraca Roblox i Shopify, ekologia w marketingu wg jurorów Effie Poland
-
#PolecajkiNM cz. 23: The LIONS Creativity Report 2024, „Wyprostuj spojrzenie”, NotebookLM, Open AI o1
Inicjatywa „Good Ship IKEA” ma też za zadanie edukować lokalne społeczeństwo, żyjące w okolicach kanału, w kwestii segregacji śmieci i oczyszczania środowiska. Łodzie marki są sterowane zdalnie, dzięki czemu każda osoba będzie mogła uczestniczyć w usuwaniu śmieci i gruzu z powierzchni Tamizy.
Śmieci zebrane z londyńskiej rzeki zostaną następnie przemienione w specjalną rzeźbę, która stanie się eksponatem w nowo otwartym markecie w Greenwich.
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
CSR (ang. corporate social responsibility), czyli społeczna odpowiedzialność biznesu to koncepcja, która w światowym i rodzinnym biznesie od kilkunastu lat wyznacza standardy działalności i ma ogromny wpływ na kształtowanie wizerunku firm i marek. Które akcje CSR-owe były najlepsze w 2018 roku?
PS2
Burmistrz Londynu Sadiq Khan wydał rozporządzenie, że od lutego 2019 roku na wszystkich stacjach metra i przystankach autobusowych nie będzie można reklamować tzw. śmieciowego jedzenia w ramach nowego programu dotyczącego ograniczenia otyłości wśród dzieci.
PS3
Spot „What if?” prezentuje stanowisko IKEA – marki, która cały czas chce być jeszcze lepsza, przyjaźniejsza dla swoich klientów i dla środowiska.