To także szansa, aby poszerzyć swoją wiedzę na temat najlepszych mieszanek ziaren i ich pochodzenia.
Pierwsze wzmianki na temat obchodów Międzynarodowego Dnia Kawy pochodzą z Japonii z początku lat 80. Jednak prawdziwy rozgłos święto zyskało dzięki Amerykanom, którzy w 2005 roku ogłosili Narodowy Dzień Kawy, aby potem przekształcić go w międzynarodowe święto. To doskonała okazja dla miłośników tego napoju, aby podzielić się tą pasją z całym światem (#internationalcoffeeday).
Zobacz również
W 1971 r., wiele lat przed tym, zanim świat zaczął celebrować święto miłośników kawy, w Seattle (USA) Starbucks otworzył swoją pierwszą kawiarnię, mając na celu rozwijanie pasji do picia kawy i kultywowania najlepszych tradycji jej pozyskiwania.
Dla Starbucks najważniejsza była i zawsze będzie jakość. Priorytetem jest etyczne pozyskiwanie najlepszych ziaren kawy, zgodnie z praktykami C.A.F.E (Coffee and Farmer Equity), które sprawia że wybieramy dostawców działających w sposób społecznie odpowiedzialny.– mówi Adam Mularuk, Prezydent Starbucks na Europę Środkową. – Dotyczy to całego łańcucha dostaw, od upraw, przez przetwarzanie po sprzedaż kawy ziarnistej. – dodaje.
Starbucks wyróżnia się również swoistą, unikatową kulturą, której podstawą jest budowanie relacji międzyludzkich w różnych wymiarach, w tym tworzenie więzi między baristami a gośćmi kawiarni.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Każdego dnia dbamy, aby nasi goście traktowani byli indywidualnie. Kubki sygnujemy imionami, a na specjalne życzenie przygotowujemy napoje spoza standardowej oferty. W każdej z naszej restauracji oferujemy specjalnei gatunki kawy sprowadzane z najdalszych zakątków świata, spośród których goście mogą wybrać te, które najbardziej odpowiadają ich gustom. Dzięki takiemu podejściu szerzymy miłość do kawy w 67 krajach, w których działa ponad 22 tysiące wyjątkowych lokali Starbucks. – mówi Magdalena Jurdziak, Menadżer Marki Starbucks na Europę Środkową.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jak stać się koneserem kawy Starbucks w swoim domu?
Międzynarodowy Dzień Kawy jest dla Starbucks kolejnym impulsem, aby dzielić się swoją pasją
w każdym miejscu i przez cały rok. Dzięki akcji Starbucks w Twoim domu, przez pięć kolejnych tygodni nasi klienci będą mogli wypróbować pełne bogactwo smaków jakie kryją się w mieszankach ziaren Starbucks. W każdy piątek października, przy zakupie jednej z kaw ziarnistych goście dostaną wybrany napój w rozmiarze tall na koszt kawiarni.
Każda wyjątkowa kawa ma swoją własną historię
Prawdziwe oblicze napoju, który zna cały świat, wciąż dla wielu pozostaje nieodkryte. Każda kawa Starbucks to kolejna opowieść o drodze, którą przebyła, zanim trafiła w nasze ręce.
Historia mocnej i pobudzającej mieszanki Guatemala Antigua zaczyna się w Gwatemali, w dolinie Antigua, wśród Majów znanej jako „Kraina Drzew”, dokąd ziarna kawy przywędrowały już w 1750 roku. Ze względu na położenie regionu miedzy trzema wulkanami oraz niecodzienny sposób dbania o plantacje, polegający na ich ogrzewaniu ogniskami w bardzo zimne noce, średnio palona kawa Guatemala zyskuje unikalną, dymną nutę i wyrazisty smak.
Aby delektować się smakiem tej mieszanki, Starbucks oferuje pobudzające Guatemala Flat White. Czym różni się on od innych napojów? Dolna warstwa składa się z dwóch szotów kawy espresso, kolejnym poziomem jest aksamitnie spienione mleko, które tworzą pyszną, białą warstwę. Całość udekorowana jest puszystą pianką.
Tak więc, niezależnie czy spędzasz czas z kubkiem gorącego napoju w domu, czy odwiedzasz kawiarnię, celebruj Międzynarodowy Dzień Kawy ze Starbucks!