Andrzej Bukowiński (Abafilmes, Sao Paulo)
5 powodów, dlaczego tak często zabijamy kreatywne idee:
Zobacz również
Pierwszy powód…. Strach
Drugi powód………. Strach
Trzeci powód……… Strach
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Czwarty powód…… Strach
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Piąty powód……….. Strach
Po pierwsze, strach przed klientem. Dyrektor marketingu boi się, że jeśli będzie ryzykować za bardzo – utraci swoją pracę.
Po drugie, strach agencji reklamowych przed utratą klienta. Bezpieczniejsze jest powtarzanie starych i sprawdzonych rozwiązań.
Następnie strach firm produkujących i reżyserów filmów komercyjnych przed utratą zleceń w przyszłości.
Innymi słowy, strach jest najgorszym wrogiem kreatywności. Brak zaufania pomiędzy klientem a agencją tworzy potworne uczucie strachu.
Ryzyko, a nawet pomyłki, są ważne w reklamie. To istotna część naszego zawodu. Bez ryzyka nic nowego się nie pojawi. Będziemy tylko powielać te same, stare i sprawdzone rozwiązania, może jedynie dodając jakiś żart do schematu, żeby reklama chociaż wyglądała na nową i była zabawna.
PS. Moim szóstym powodem jest… budżet i presja finansowa – sprzedać produkt, w możliwie jak najkrótszym czasie, czyli znów myślenie starymi i utartymi schematami, które działają.
Teo Guillem and Carlos Pardo (Dvein, Madrid)
5 powodów, dla których podejmujemy ryzyko w swojej pracy:
Ponieważ kochamy zabawę, a przecież bez ryzyka, nie ma zabawy!
Ponieważ, jeżeli znajdziesz się w środku kryzysu, wtedy bardzo często powstają najlepsze pomysły.
Ponieważ trzeba stanąć twarzą w twarz ze swoim lękami i stać lepszym.
Ponieważ bez ryzyka jest nudno, powtarzalnie, nie rozwijamy się.
Ponieważ kochamy ten Ryzykowny interes!
Konkurs!
Odpowiedz w komentarzu pod tekstem lub mailu, pisząc na adres [email protected] (w temacie wpisując słowa „Imagination Day”), na jedno z pytań, które postawiliśmy powyżej przed naszymi rozmówcami.
Na autora najciekawszej odpowiedzi czeka wejściówka na seminaria podczas Imagination Day. Termin nadsyłania odpowiedzi/komentarzy to najbliższy poniedziałek 13.10.2014, godzina 23:59.
Powodzenia!
Więcej informacji o Imagination Day znajdziecie tutaj >
NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.