TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Imagination Day – dlaczego zabijamy idee kreatywne i czemu warto ryzykować?

Przed nami kolejna edycja Imagination Day, która odbędzie się już 30 października w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. A na razie przedstawiamy nasze krótkie rozmowy z prelegentami.
O autorze
1 min czytania 2014-10-10

Andrzej Bukowiński (Abafilmes, Sao Paulo)

5 powodów, dlaczego tak często zabijamy kreatywne idee:

Pierwszy powód…. Strach

Drugi powód………. Strach

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Trzeci powód……… Strach

Czwarty powód…… Strach

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Piąty powód……….. Strach

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Po pierwsze, strach przed klientem. Dyrektor marketingu boi się, że jeśli będzie ryzykować za bardzo – utraci swoją pracę.

Po drugie, strach agencji reklamowych przed utratą klienta. Bezpieczniejsze jest powtarzanie starych i sprawdzonych rozwiązań.

Następnie strach firm produkujących i reżyserów filmów komercyjnych przed utratą zleceń w przyszłości.

Innymi słowy, strach jest najgorszym wrogiem kreatywności. Brak zaufania pomiędzy klientem a agencją tworzy potworne uczucie strachu.

Ryzyko, a nawet pomyłki, są ważne w reklamie. To istotna część naszego zawodu. Bez ryzyka nic nowego się nie pojawi. Będziemy tylko powielać te same, stare i sprawdzone rozwiązania, może jedynie dodając jakiś żart do schematu, żeby reklama chociaż wyglądała na nową i była zabawna. 

PS. Moim szóstym powodem jest… budżet i presja finansowa – sprzedać produkt, w możliwie jak najkrótszym czasie, czyli znów myślenie starymi i utartymi schematami, które działają.

 

Teo Guillem and Carlos Pardo (Dvein, Madrid)

5 powodów, dla których podejmujemy ryzyko w swojej pracy:

Ponieważ kochamy zabawę, a przecież bez ryzyka, nie ma zabawy!

Ponieważ, jeżeli znajdziesz się w środku kryzysu, wtedy bardzo często powstają najlepsze pomysły.

Ponieważ trzeba stanąć twarzą w twarz ze swoim lękami i stać lepszym.

Ponieważ bez ryzyka jest nudno, powtarzalnie, nie rozwijamy się.

Ponieważ kochamy ten Ryzykowny interes!

 

Konkurs!

Odpowiedz w komentarzu pod tekstem lub mailu, pisząc na adres [email protected] (w temacie wpisując słowa „Imagination Day”), na jedno z pytań, które postawiliśmy powyżej przed naszymi rozmówcami.

Na autora najciekawszej odpowiedzi czeka wejściówka na seminaria podczas Imagination Day. Termin nadsyłania odpowiedzi/komentarzy to najbliższy poniedziałek 13.10.2014, godzina 23:59.

Powodzenia!

 

Więcej informacji o Imagination Day znajdziecie tutaj >

NowyMarketing jest patronem medialnym wydarzenia.