Tydzień od 19 do 25 maja przyniósł bezprecedensowy poziom medialności kandydatów. Rafał Trzaskowski osiągnął 2,34 mld kontaktów, a Karol Nawrocki niewiele mniej – 2,15 mld. Oznacza to, że statystyczna osoba powyżej 15. roku życia mogła zetknąć się z informacją o kandydacie KO ponad 73 razy, a przekazami wzmiankującymi kandydata PiS – 67 razy.


Choć różnica jest niewielka, przewaga obecnego prezydenta Warszawy była wyraźna w social mediach – zwłaszcza na TikToku i Instagramie, gdzie jego materiały zdobywały nawet dziesięciokrotnie więcej interakcji. Z kolei Nawrocki notował lepsze wyniki na platformie X, ale pod względem zaangażowania internautów też ustępował Trzaskowskiemu.

Chociaż w mininym tygodniu kampanii wyborczej na portalu X pod względem sumy wyświetlań wpisów górował Karol Nawrocki, to już jednak na TikToku i YouTubie wygrana przypadła Trzaskowskiemu. W sumie kandydat KO mógł pochwalić się ponad 15-milionowym zasięgiem, podczas gdy przedstawiciel PiS niespełna 13-milionowym.

W przypadku obu kandydatów zauważono wyraźny wzrost znaczenia social mediów w kampanii prezydenckiej. Na kolejnych miejscach wśród wykorzystywanych mediów uplasowały się telewizja i radio.

Rozmowy z Mentzenem napędziły kampanię
Kluczowe momenty tygodnia to bez wątpienia rozmowy obu kandydatów ze Sławomirem Mentzenem. Zarówno Nawrocki (22 maja), jak i Trzaskowski (24 maja) zdobyli dzięki tym spotkaniom blisko 5 mln wyświetleń na YouTubie, a zainteresowanie materiałami wyraźnie wzrosło także na ich własnych kanałach.
Do medialnego sukcesu Trzaskowskiego przyczyniło się również spotkanie przy piwie z udziałem Radosława Sikorskiego, którego relacja zdobyła na portalu X ponad 11 mln wyświetleń. Kulminacją tygodnia był „Wielki Marsz Patriotów”, który umocnił zasięgi Trzaskowskiego w niedzielę.
Choć 23 maja br. debata TVP przyciągnęła uwagę wyborców, to największe zainteresowanie wzbudziły momenty kontrowersyjne – jak zażycie snusa przez Nawrockiego czy wypowiedzi wymagające fact-checkingu.
Źródło: mat. prasowe