Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Upoluj bilet na AI Manager Day 2025 [KONKURS]

Chcesz wdrażać AI w swojej firmie z głową, a nie z chaosu? Szukasz realnych przykładów, sprawdzonych narzędzi i praktycznej wiedzy od tych, którzy naprawdę to robią? Weź udział w konkursie i wygraj wejściówkę na AI Manager Day 2025.

SZCZEGÓŁY

IMM i Stowarzyszenie Demagog: medialność kandydatów na prezydenta między 19 a 25 maja 2025 r. [BADANIE]

IMM i Stowarzyszenie Demagog: medialność kandydatów na prezydenta między 19 a 25 maja 2025 r. [BADANIE]
W ubiegłym tygodniu zasięg treści na temat Rafała Trzaskowskiego i Karola Nawrockiego osiągnęły ponad 2 miliardy potencjalnych kontaktów z przekazami medialnymi. Tak wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) i Demagoga, analizującego medialność kandydatów na prezydenta w dniach 19–25 maja 2025 roku.
O autorze
1 min czytania 2025-05-29

Tydzień od 19 do 25 maja przyniósł bezprecedensowy poziom medialności kandydatów. Rafał Trzaskowski osiągnął 2,34 mld kontaktów, a Karol Nawrocki niewiele mniej – 2,15 mld. Oznacza to, że statystyczna osoba powyżej 15. roku życia mogła zetknąć się z informacją o kandydacie KO ponad 73 razy, a przekazami wzmiankującymi kandydata PiS – 67 razy.

Choć różnica jest niewielka, przewaga obecnego prezydenta Warszawy była wyraźna w social mediach – zwłaszcza na TikToku i Instagramie, gdzie jego materiały zdobywały nawet dziesięciokrotnie więcej interakcji. Z kolei Nawrocki notował lepsze wyniki na platformie X, ale pod względem zaangażowania internautów też ustępował Trzaskowskiemu.

Chociaż w mininym tygodniu kampanii wyborczej na portalu X pod względem sumy wyświetlań wpisów górował Karol Nawrocki, to już jednak na TikToku i YouTubie wygrana przypadła Trzaskowskiemu. W sumie kandydat KO mógł pochwalić się ponad 15-milionowym zasięgiem, podczas gdy przedstawiciel PiS niespełna 13-milionowym.

W przypadku obu kandydatów zauważono wyraźny wzrost znaczenia social mediów w kampanii prezydenckiej. Na kolejnych miejscach wśród wykorzystywanych mediów uplasowały się telewizja i radio.

Rozmowy z Mentzenem napędziły kampanię

Kluczowe momenty tygodnia to bez wątpienia rozmowy obu kandydatów ze Sławomirem Mentzenem. Zarówno Nawrocki (22 maja), jak i Trzaskowski (24 maja) zdobyli dzięki tym spotkaniom blisko 5 mln wyświetleń na YouTubie, a zainteresowanie materiałami wyraźnie wzrosło także na ich własnych kanałach.

Do medialnego sukcesu Trzaskowskiego przyczyniło się również spotkanie przy piwie z udziałem Radosława Sikorskiego, którego relacja zdobyła na portalu X ponad 11 mln wyświetleń. Kulminacją tygodnia był „Wielki Marsz Patriotów”, który umocnił zasięgi Trzaskowskiego w niedzielę.

Choć 23 maja br. debata TVP przyciągnęła uwagę wyborców, to największe zainteresowanie wzbudziły momenty kontrowersyjne – jak zażycie snusa przez Nawrockiego czy wypowiedzi wymagające fact-checkingu.

Źródło: mat. prasowe