Inchcape Polska z kampanią promującą nową markę sieci sprzedaży samochodów używanych

O autorze
2 min czytania 2022-07-19

Stan techniczny samochodu potwierdzony certyfikatem, darmowa gwarancja na 2 lata, prawo zwrotu i szybkie finansowanie. To benefity, jakie proponuje klientom nowa sieć sprzedaży i odkupu samochodów używanych – Bravoauto. Marka powstała w wyniku rebrandingu, a pierwszy obiekt został otwarty z końcem czerwca w Poznaniu. Wraz z uruchomieniem konceptu wystartowała kampania, której głównym celem jest zbudowanie rozpoznawalności nowej marki poprzez komunikowanie korzyści, jakie oferuje ona konsumentom.

Rynek samochodów używanych w Polsce ma długą i nie zawsze dobrą historię. Jest z nim związanych wiele mitów, a klienci mają małe zaufanie do sprzedawców pojazdów z przebiegiem. Zmiany, jakie w ostatnich latach następują w branży motoryzacyjnej, doprowadziły do profesjonalizacji  rynku wtórnego w Polsce, a wraz z nią pojawienia się nowych możliwości i korzyści dla konsumentów.  

Bravoauto to nowa marka na polskim rynku stworzona przez Inchcape Polska – działającego w Polsce od 18 lat autoryzowanego dealera marek BMW, BMW Motorrad i MINI. Komunikacja brandu w całości oparta jest na eksponowaniu korzyści, które otrzymuje konsument, korzystając z oferty Bravoauto.

Chcemy zmienić postrzeganie sprzedawców samochodów używanych w Polsce. Aby to zrobić, przygotowaliśmy nie tylko dobrą ofertę, ale także postanowiliśmy edukować w naszej kampanii konsumentów, pokazując im, że proces zakupu i sprzedaży samochodu używanego może być transparentny, bezpieczny, a przede wszystkim łatwy – mówi Wojciech Dopierała, country marketing manager Inchcape Polska.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampania Bravoauto oparta jest na połączeniu argumentów emocjonalnych z racjonalnymi i zamknięta jest pod modyfikowalnym, głównym hasłem: „Więcej niż…”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Działania reklamowe podzielone są na dwa etapy: pierwszy, w którym budowana jest świadomość Bravoauto jako sieci sprzedaży pojazdów używanych oraz drugi, kiedy konsumenci będą mogli poznać markę jako miejsce, które szybko, sprawnie i na korzystnych warunkach odkupuje samochody.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania będzie prowadzona w Internecie, wykorzystując formaty display oraz e-mailing marketingu. W ramach działań realizowanych w obszarze Digital realizowana będzie także kampania w aplikacji Yanosik oraz w portalu Otomoto. Zaplanowana jest także kampania radiowa oraz wsparcie PR.

W trakcie kampanii pojawią się także niestandardowe nośniki reklamowe w galeriach handlowych.

Szukaliśmy niestandardowego sposobu na dotarcie do osób, które mogą aktualnie rozważać sprzedaż swojego auta i zakup samochodu z drugiej ręki. Nośniki w okolicach parkingów galerii handlowych wydały nam się tutaj naturalnym wyborem. Osoby, które je zobaczą, z dużym prawdopodobieństwem przyjechały do galerii swoim autem, a nasze komunikaty dotrą do nich w momencie, gdy ich nastroje sprzyjają decyzjom zakupowym. To, w połączeniu z dużą rotacją potencjalnych klientów w CH, powinno zapewnić spore dotarcie do grupy docelowej, zwłaszcza w obszarze świadomościowym – mówi Tomasz Dolczewski, project manager z agencji LUCKYYOU.

W pierwszej fazie kampania będzie realizowana na rynku poznańskim. W kolejnych miesiącach swoim zasięgiem obejmie wszystkie lokalne rynki, gdzie działa firma. Docelowo jeszcze w tym roku mają zostać otwarte kolejne lokalizacje, gdzie poza kampanią reklamową, w tej samej linii kreatywnej zostanie uruchomiona kampania rekrutacyjna.

Za koncepcję kreatywną kampanii oraz jej produkcję odpowiada agencja LUCKYYOU. Agencja stworzyła także strategię i plan komunikacji w mediach społecznościowych. Zakup mediów został powierzony domowi mediowemu Face2Face, a działania PR-owe w ramach stałej współpracy prowadzi agencja dotrelations.