To właśnie tam, firma Linteri nawiązała współpracę z jedną z największych lokalnych firm eventowych – Dyandra, która wdrożyła platformę zbliżeniową Linteri podczas realizowanych projektów.
Indonezja to rynek o ogromnym potencjale. Łączna liczba mieszkańców to około 250 mln osób, czyli prawie 3 razy więcej niż ludność Niemiec (ponad 80 mln). W tym, liczba osób posiadająca dostęp do smartfona to około 80 mln. Mieszkańcy tego szybko rozwijającego się kraju w większości przypadków przeskoczyli fazę komputerów typu desktop właśnie na rzecz smartfonów, które stały się powszechnym środkiem komunikacji i podstawą wielu unikalnych dla tego kraju usług.
Zobacz również
Projekt dla lidera indonezyjskiej branży eventów
W ciągu ostatnich dwóch miesięcy, firma Linteri zrealizowała wdrożenia beaconowe we współpracy z firmami indonezyjskimi. Projekty te wymagały przygotowania aplikacji mobilnej, montażu i konfiguracji beaconów oraz zintegrowania ich z platformą analityczną Linteri. Pierwszy event odbył się w kwietniu – Indonesia International Motor Show, a kolejny miał miejsce w dniach 02-05.06 – Indonesia Cellular Show, w którym brały udział między innymi tacy globalni gracze jak: Samsung, LG, Apple, Lenovo, Siao Me, Huawei czy ZTE.
Kluczowym celem jaki przyświecał podjęciu tej współpracy było zwiększenie zaangażowania uczestników eventów, zebranie danych dotyczących popularności poszczególnych stoisk i poznanie preferencji osób odwiedzających targi, aby w przyszłości móc lepiej dopasować ofertę do ich potrzeb. Infrastrukturę zbliżeniową zapewnił partner Linteri – firma Kontakt.io.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
O platformie Linteri
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Platforma analityczna Linteri, dzięki mapom ciepła umożliwia poznanie czasu spędzonego w poszczególnych strefach, liczby interakcji z beaconami w podziale na strefy oraz godzinowych rozkładów odwiedzin (średni czas spędzony przy beaconie).
W przypadku eventu Indonesia Motor Show 2016 przygotowaliśmy aplikację mobilną, która łączy w sobie takie funkcje jak: agenda, kalendarz wydarzeń, informacje o uczestnikach i partnerach, a także wiadomości Push. Aplikacja została również zintegrowana z beaconami i platformą zbliżeniową Linteri.
Podczas eventu odnotowano 11202 interakcje z beaconami, a średni czas spędzony w obrębie beacona, czyli konkretnego standu wynosił ponad 9 minut. Z kolei, w przypadku eventu Indonesia Cellular Show iczba interakcji z beaconami wyniosła 3754, a czas spędzony przy beaconie wynosił ponad 10 minut.
Opisywane wdrożenia pokazują, jak dzięki właściwie dobranym rozwiązaniom technologicznym organizatorzy eventów mogą wdrożyć skuteczną komunikację w danym miejscu i czasie.
Plany na przyszłość
Linteri jest pierwszą polską firmą wdrażającą innowacyjne rozwiązania z zakresu technologii zbliżeniowych, która nawiązała współpracę z przedsiębiorstwami z Indonezji, a biorąc pod uwagę rynek mobilny w tym regionie świata zapewniamy, że pojawią się kolejne wdrożenia. Już dziś, możemy mówić o planowanych projektach beaconowych na tym rynku, tym razem w takich branżach jak: transport, retail, turystyka, a także o zupełnie nowych projektach we Francji, Wielkiej Brytanii oraz Irlandii.
Autor: Monika Oliwiak