Jak najlepiej przekonać potencjalnych klientów do zakupów w branży spożywczej? Dzięki zaangażowaniu influencerów, którzy potrafią autentycznie polecać określone produkty. To właśnie szczerość i naturalność są kluczowymi czynnikami wpływającymi na kondycję marek reprezentujących sektor FMCG.
Zobacz również
Generacja Z kluczową grupą konsumentów dla branży spożywczej
Według raportu „Opanowanie wpływu społecznego w branży spożywczej” współczesny marketing w sektorze spożywczym coraz częściej zwraca się ku przedstawicielom generacji Z. To właśnie popularne „zetki” są najczęstszymi odbiorcami reklam tworzonych przez przedstawicieli branży spożywczej. Coraz więcej działań prowadzonych jest w mediach społecznościowych: na TikToku, Instagramie i Pintereście. Co więcej, kampanie promocyjne stopniowo ewoluują w stronę formatów bardziej narracyjnych, co daje szansę na zbudowanie silnej interakcji z odbiorcami i zwiększenie ich zaangażowania.
Case Studies w raporcie TERRITORY Influence
W ramach analizy wyników prowadzonego badania, w treści raportu pt. „Opanowanie wpływu społecznego w branży spożywczej” znalazło się miejsce również na case studies trzech marek: Starbucksa, Corny i Hope. We wszystkich przypadkach autorzy publikacji skoncentrowali się na celach, obranych strategiach i wynikach osiągniętych przez poszczególne brandy w wyniku wykorzystania strategii influencer marketingu przy tworzeniu działań reklamowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Wyniki były jednoznaczny: współpraca z odpowiednio wytypowanymi influencerami okazała się źródłem zysków, pozwoliła na zwiększenie zasięgów i zbudowanie dużej, zaangażowanej społeczności, gotowej m.in. na testowanie wybranych produktów zarówno online, jak i offline.
Zdjęcia: raport pt. „Opanowanie wpływu społecznego w branży spożywczej”, mat. pras.