TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Influencer marketing w sektorze spożywczym [BADANIE]

Influencer marketing w sektorze spożywczym [BADANIE]
Jak wynika z raportu TERRITORY Influence, zatytułowanego „Opanowanie wpływu społecznego w branży spożywczej", rośnie wpływ influecner marketingu na decyzje zakupowe klientów w Polsce. Ponad połowa konsumentów wybiera produkty dzięki odkryciom dokonywanym na platformach społecznościowych. Co jeszcze zmieniło się w sektorze spożywczym dzięki twórcom internetowym?
O autorze
1 min czytania 2024-05-13

Jak najlepiej przekonać potencjalnych klientów do zakupów w branży spożywczej? Dzięki zaangażowaniu influencerów, którzy potrafią autentycznie polecać określone produkty. To właśnie szczerość i naturalność są kluczowymi czynnikami wpływającymi na kondycję marek reprezentujących sektor FMCG.

Generacja Z kluczową grupą konsumentów dla branży spożywczej

Według raportu „Opanowanie wpływu społecznego w branży spożywczej” współczesny marketing w sektorze spożywczym coraz częściej zwraca się ku przedstawicielom generacji Z. To właśnie popularne „zetki” są najczęstszymi odbiorcami reklam tworzonych przez przedstawicieli branży spożywczej. Coraz więcej działań prowadzonych jest w mediach społecznościowych: na TikToku, Instagramie i Pintereście. Co więcej, kampanie promocyjne stopniowo ewoluują w stronę formatów bardziej narracyjnych, co daje szansę na zbudowanie silnej interakcji z odbiorcami i zwiększenie ich zaangażowania.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Case Studies w raporcie TERRITORY Influence

W ramach analizy wyników prowadzonego badania, w treści raportu pt. „Opanowanie wpływu społecznego w branży spożywczej” znalazło się miejsce również na case studies trzech marek: Starbucksa, Corny i Hope. We wszystkich przypadkach autorzy publikacji skoncentrowali się na celach, obranych strategiach i wynikach osiągniętych przez poszczególne brandy w wyniku wykorzystania strategii influencer marketingu przy tworzeniu działań reklamowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wyniki były jednoznaczny: współpraca z odpowiednio wytypowanymi influencerami okazała się źródłem zysków, pozwoliła na zwiększenie zasięgów i zbudowanie dużej, zaangażowanej społeczności, gotowej m.in. na testowanie wybranych produktów zarówno online, jak i offline.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdjęcia: raport pt. „Opanowanie wpływu społecznego w branży spożywczej”, mat. pras.