Czy zawsze udział gwiazdy w kampanii charytatywnej jest darmowy? Czy tego rodzaju kampanie wpływają na wizerunek twórcy? Jak dobierać kampanie społeczne? Dlaczego młodzi twórcy z milionowymi zasięgami robią to rzadziej, a może NGO’sy się do nich nie zgłaszają? Jakie kampanie społeczne są najbardziej skuteczne? Między innymi o tym rozmawiamy z Anną Dereszowską, która podzieliła się swoimi doświadczeniami w ramach podcastu #InfluLAB.
Marketing z misją – dlaczego warto
Influencer marketing to nie tylko reklamy i zasięgi. To również narzędzie do realnego wpływania na społeczeństwo. Anna Dereszowska od lat angażuje się w kampanie społeczne, m.in. wspierając SOS Wioski Dziecięce. Jak sama mówi:
Zobacz również
– Z wioskami dziecięcymi współpracuję od lat czysto charytatywnie i robię to z przekonaniem. Mam pełne zaufanie do stowarzyszenia, bo widzę, jak działa i jak wiele daje dzieciom.
Firmy coraz częściej angażują influencerów w akcje CSR (Corporate Social Responsibility), a organizacje pozarządowe dostrzegają potencjał współpracy z twórcami. Jednak nie zawsze oznacza to działania pro bono.
– Zdarzają się sytuacje, że fundacja ma budżet na działania marketingowe. I to dobrze, bo bez nagłośnienia nie uda się dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców – podkreśla Dereszowska.
Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
Czy influencerzy powinni czuć się zobowiązani
Czy znani twórcy mają moralny obowiązek angażowania się w kampanie społeczne? Zdaniem Anny Dereszowskiej, każdy sam powinien podjąć tę decyzję:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Ja czuję potrzebę, żeby angażować się w pewne rzeczy i mówić o nich głośno. Ale nie jestem od tego, by komuś mówić: ty powinieneś to robić.
Jednocześnie aktorka zauważa, że w świecie młodych influencerów brakuje inicjatyw charytatywnych.
– Chciałabym, żeby twórcy z milionowymi zasięgami wpisywali sobie w harmonogram, że raz na kwartał angażują się w akcję społeczną – mówi Anna Dereszowska.
Wspomina przykład Bagiego, influencera, który zorganizował sprzedaż matchy na cele charytatywne, zbierając w ten sposób milion złotych.
Czy influencer marketing może być siłą napędową zmian społecznych? Odpowiedź wydaje się oczywista. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o tym, jak wygląda współpraca influencerów z NGO-sami, posłuchaj całej rozmowy z Anną Dereszowską w podcaście #InfluLAB.