Bezpłatny webinar

Bezpłatny webinar

Bezpłatny webinar

Jak zamienić ruch w social mediach na realne zakupy? Poznaj wnioski z badania 23 tys. konsumentów.

DOŁĄCZ

#InfluLAB Sandra Kubicka: Bycie influencerem to nie tylko kwestia zasięgów, ale umiejętność budowania społeczności

#InfluLAB Sandra Kubicka: Bycie influencerem to nie tylko kwestia zasięgów, ale umiejętność budowania społeczności
W dziewiątym odcinku #InfluLAB Marta Polakow-Stepanow rozmawia z Sandrą Kubicką, biznesmenką, i influencerką. Sandra zdradza swoje podejście do współpracy z twórcami internetowymi oraz mówi o kulisach influencer marketingu. Sprawdź.
O autorze
1 min czytania 2025-03-19

Jak wygląda praca influencera od kuchni? Dlaczego Sandra Kubicka, mimo swojej rozpoznawalności, nie angażuje influencerów do promocji swoich marek? W najnowszym odcinku podcastu InfluLAB, Sandra zdradza swoje podejście do współpracy z twórcami internetowymi oraz mówi o pracy influencera ze swojej perspektywy.

Influencer, twórca czy osoba publiczna

Sandra Kubicka zaczynała jako modelka, a jej kariera w social mediach rozwijała się naturalnie. Nie przepada jednak za określeniem „influencerka”.

– Nie lubię tego pojęcia, trochę mnie ono dyskredytuje. W Polsce influencerzy są stawiani w jednym szeregu z politykami – jako osoby, którym się nie ufa. A przecież samo słowo „influence” oznacza wpływ, a to może być coś pozytywnego – mówi w podcaście InfluLAB.

Podkreśla również, że w jej przypadku influencer marketing nie był zaplanowaną strategią, lecz wynikiem konsekwentnego budowania relacji ze społecznością. To właśnie dzięki autentyczności udało jej się zdobyć lojalność obserwatorów i skutecznie realizować kampanie dla marek.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

„Nie zatrudniam influencerów do swoich marek”

Pomimo sukcesów w świecie social mediów, Sandra Kubicka nie korzysta z influencer marketingu w promocji własnych biznesów.

– Rozsyłałam paczki PR-owe, wspierałam twórców, a kiedy przyszło do oznaczenia mojej marki – nagle zapadała cisza. Stwierdziłam, że skoro mogę na siebie liczyć, to nie będę inwestować w coś, co nie przynosi efektów – opowiada.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wspomina również sytuację, gdy influencerka, z którą współpracowała przez rok, zaraz po zakończeniu umowy, zaczęła promować konkurencyjny produkt. Według niej, kluczem do skutecznego influencer marketingu jest długofalowa współpraca i wiarygodność.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– Jeśli pokazujesz, że dziś używasz jednego kosmetyku, a jutro jego konkurencyjnej marki, to jaką masz wiarygodność? – pyta retorycznie.

Autentyczność, konsekwencja i realna wartość dla odbiorców – to według Sandry Kubickiej filary skutecznego influencer marketingu.

Cała rozmowa pełna jest praktycznych wskazówek i spostrzeżeń dotyczących współpracy z twórcami. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o kulisach influencer marketingu, przesłuchaj cały odcinek podcastu InfluLAB.

PS #InfluLAB Anna Dereszowska: Influencer marketing to nie tylko reklamy – to siła sprawcza

PS2 #InfluLAB Ola Nowak: Kontrowersyjny content dla zasięgów to krótkotrwała droga