Agencja Contented by They.pl przygotowała infografikę o tym,… jak stworzyć idealną infografikę.
Dobrze wykonana infografika powinna zawierać najważniejsze elementy: musi być przejrzysta, estetyczna, przyciągająca i przede wszystkim zrozumiała. Infografika to wspólne dzieło copywritera i grafika, którzy w porozumieniu układają słowa i obrazy w interesującą, przystępną formę.
Zobacz również
Oto kilka złotych rad, dzięki którym Twoja infografika będzie informacyjnym „WOW!”.
Copywriterze, nie twórz, zanim nie odpowiesz sobie na poniższe pytania:
- Do kogo adresuję infografikę?
- Jaki jest jej główny cel?
- Gdzie się ukaże?
- Jaki jest temat i co chcę przekazać?
- Jakich danych potrzebuję i gdzie ich szukać?
- Jaki ma być charakter infografiki: informacyjny, edukacyjny, inspirujący, rozrywkowy?
- Jakim językiem należy się posługiwać?
Pamiętaj, że dobra infografika musi być: dopasowana do odbiorcy, czytelna, przykuwająca uwagę, atrakcyjna wizualnie, dobrze rozplanowana.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Pamiętaj o najważniejszych cechach infografiki:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Cel – podstawa działania dla copywritera i grafika;
- Storytelling – niezawodny sposób na spójność projektu;
- Dane – motywują powstanie opowieści lub tworzą historię, którą chcesz opowiedzieć za pomocą infografiki;
- Słownictwo – powinno współgrać z obrazem;
- Ciekawostki – dynamizują, uatrakcyjniają i przyciągają użytkowników;
- Nastrój – wynika z celów i funkcji, tworzą go kolory i treść;
- Chwytliwość – mało słów, hasłowe ujęcie tematu, chwytliwe slogany i ciekawe zestawienia danych;
- Typografia – szablon, tekstura i kolor mają znaczenie i tworzą unikatowy charakter projektu;
- Przejrzystość – użytkownik nie powinien tracić czasu na rozszyfrowywanie haseł, ikon, diagramów i wykresów;
- Atrakcyjność – zrozumiała, kolorowa i odpowiednio „ułożona” infografika to atrakcyjny materiał dla odbiorcy;
- Viral – dobrze stworzona infografika to szansa na rozprzestrzenienie się contentu w sieci.
Pamiętaj, aby nie robić tego, co zepsuje Twoją infografikę:
- Nie twórz chaotycznie i bezcelowo;
- Nie twórz zbyt rozbudowanych treści, które mogą szybko znudzić odbiorcę;
- Nie twórz czegoś, co już istnieje;
- Nie twórz tekstu i obrazu mówiącego wyłącznie o produkcie;
- Nie twórz obrazu w oderwaniu od tekstu i odwrotnie;
- Nie traktuj tematu zbyt powierzchownie;
- Nie myśl, że dokładne planowanie nie jest potrzebne.
Więcej o tajnikach tworzenia infografiki przeczytasz tutaj. Contented by They.pl zaprasza na swojego bloga.