Informowanie o plikach cookie na stronach www poprawia czujność

Wiedza na temat celów zmian w polityce dotyczącej plików cookie nie jest powszechna. Pojawienie się komunikatów na temat ciasteczek nie zwiększa naszego poczucia bezpieczeństwa. Komunikaty poza tym, że nieco irytują, większości są obojętne - firma badawcza IIBR przygotowała badanie dotyczące cookies
O autorze
1 min czytania 2013-07-11

Blisko 1/3 internautów – szczególnie najstarsi (50+) – ma wyraźne obawy związane z niedozwolonym wykorzystaniem ich danych, natomiast 1/4 czuje się bardziej inwigilowana.

Ponad połowa polskich internautów (58%) deklaruje, że w ciągu ostatnich 3 miesięcy zauważyła nowy sposób informowania użytkowników stron internetowych o zbieraniu informacji za pomocą plików cookie. W grupie tej dominują osoby młode, będące studentami lub pracownikami umysłowymi wyższego szczebla, zamieszkałe w największych miastach.

Nie wiemy dlaczego i jesteśmy obojętni

Zdecydowana większość internautów nie ma pojęcia, dlaczego pojawiają się te informacje. Zaledwie co 7. ankietowany wie, że wynika to ze zmiany w przepisach prawnych. Prawie połowa z nas przyjmuje otrzymywane komunikaty z obojętnością lub wręcz jest nimi znudzona.

Nie czujemy się bezpieczniej

Prawie co 10. badany deklaruje, że dzięki informacji o ciasteczkach czuje się bezpieczniej, a 7% ma wrażenie, że jest śledzona w mniejszym stopniu niż w roku ubiegłym. Są to głównie osoby młode. Z kolei, niemalże 1/3 (28%) ankietowanych odczuwa większy poziom zagrożenia podczas korzystania z sieci, w grupie tej dominują osoby powyżej 50. roku życia. Co więcej, 1/4 polskich internautów czuje się bardziej inwigilowana w porównaniu do stanu sprzed roku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dlaczego?

Na pytanie, dlaczego tak czują, internauci w większości nie są w stanie jasno odpowiedzieć. Co 10. respondent wiedział o plikach cookie już wcześniej i także co 10. z nich obawia się wykorzystywania jego danych.

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

O badaniu

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badanie zrealizowane w ramach badania Omnibus, w dniach 11 – 13 czerwca 2013 roku na reprezentatywnej, losowo-kwotowej próbie polskich internautów w wieku 15+. Liczebność próby n=993.