Inspiracją do stworzenia podcastów są prawdziwe historie, czyli odpowiedź pokolenia Z na pytanie „Co wydawało Ci się końcem świata, a jednak nim nie było?”. ING zachęcił młodych ludzi do anonimowego dzielenia się swoimi przeżyciami i refleksjami na temat sytuacji, które były dla nich największym wyzwaniem. Okazją do tego była premiera filmu z udziałem muzycznego duetu Braci Kacperczyk „Te końce świata. To nasze 5 minut”, którego bank jest mecenasem.
Dokument jest opowieścią o determinacji pokolenia Z w poszukiwaniu własnej drogi i korzystaniu ze swoich 5 minut w tych wyjątkowych czasach, w jakich przyszło im dorastać. Jest też pretekstem do rozmowy o końcach świata obrazujących napięcia z jakimi mierzymy się w życiu.
Zobacz również
W ramach nowego cyklu, każdy z podcasterów poruszy wybrany temat, który najczęściej pojawiał się wśród zgłoszonych historii. Porozmawiamy o końcach świata związanych m.in.: ze stratą przyjaciół (Banał) czy z presją na zdobywanie kolejnych etapów edukacji (Bardzo Brzydki Podcast). Okuniewska natomiast poruszy temat kończenia relacji romantycznych, a Rafał Gębura z 7 metrów pod ziemią porozmawia z ekspertem o depresji i szukaniu pomocy w kryzysie psychicznym.
Oddajemy głos Pokoleniu Z, które nieustannie zderza się z małymi i większymi „końcami świata”. Z badań wiemy, że wśród młodych ludzi najwięcej obaw i niepokojów o przyszłość budzą kwestie finansowe: inflacja i koszty życia oraz osobista sytuacja finansowa. Jednocześnie najwięcej napięć i „końców świata”, które zebraliśmy od młodych ludzi pojawiło się w obszarach związanych z ich najważniejszymi wartościami – dla ponad połowy 18-22–latków są to miłość, zdrowie, rodzina i przyjaźń.Zależy nam na tym, żeby nie czuli się osamotnieni w swoich doświadczeniach i zobaczyli, że podobne końce świata przeżywa wielu z nich. Takie końce świata mogą być początkiem czegoś nowego i rozwijającego na ich drodze do niezależności, również finansowej – dodaje Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.
Cykl podcastów „Te końce świata”
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Film „Te końce świata. To nasze 5 minut”, którego bohaterami są bracia Kacperczyk dostępny online.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródło: Raport “Debiutanci ’23”, czerwiec 2023