Coraz częściej w kampaniach reklamowych, na okładkach magazynów czy wybiegach pojawiają się modelki i modele, którzy reprezentują różne grupy społeczne. Są to między innymi osoby transpłciowe, plus size czy niepełnosprawne.
Podczas tygodnia mody w Kopenhadze po raz pierwszy wystąpiła także niewidoma modelka Lucy Edwards, która wzięła udział w pokazie londyńskiej marki Sinéad O’Dwyer. Na co dzień Lucy jest brytyjską influencerką i działa jako aktywistka na rzecz osób z niepełnosprawnościami.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
fot. Spotlight Launchmetrics
– Ludzie często są zszokowani, gdy mówię, że ślepota była najlepszą rzeczą, jaka mi się kiedykolwiek przytrafiła, ale to prawda. Dziś jestem silniejsza niż kiedykolwiek wcześniej, ale droga do tego była długa i kręta – powiedziała Edwards w rozmowie z „Vogue”.
Pokaz został także wyróżniony nagrodą Zalando Visionary Award 2024 jako najlepsza odsłona inkluzywnej mody. Projektantka marki jest również znana z innowacyjnego podejścia do mody. Tym razem postawiła na doświadczenia sensoryczne.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Ponadto, odbiór pokazu przez osoby z dysfunkcjami wzroku został ułatwiony, dzięki współpracy z fundacją Hair and Care. Potrzebujący uczestnicy mogli skorzystać ze słuchawek, w których słychać było specjalną deskrypcję. Dodatkowo przygotowano także próbki tkanin wykorzystanych w projektach.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcie główne: Spotlight Launchmetrics
PS „Osoba z_”: kampania przekonuje, że niepełnosprawność to tylko jedno słowo
Kampania społeczna „Osoba z_” przekonuje, że język ma siłę. Aby zmienić postrzeganie osób z niepełnosprawnościami warto zacząć właśnie od niego i w ten sposób pomóc uczynić osoby z niepełnosprawnościami widzialnymi zarówno online, jak i offline.
PS2 Pierwsza niewidoma lalka od Barbie®
Firma Mattel wprowadziła na rynek pierwszą w historii niewidomą Barbie. Lalka została stworzona we współpracy z American Foundation for the Blind, aby zapewnić, że reprezentuje społeczność osób niewidzących lub niedowidzących.