11. edycja Havas Media Group Conference zgromadziła rekordową publiczność, czyli ponad 400 gości aktywnie uczestniczących w wydarzeniu, którego tematyka skupiała się przede wszystkim na konsumencie XXI wieku, na jego oczekiwaniach wobec marek i potrzebach, które powinny one wypełniać. Ania Jakubowski rozpoczęła wystąpieniem pt.: „Change is unevitable, growth is optional” wskazując, że wszystko co się dzieje wokół nas podlega ciągłej zmianie i że to od naszego własnego podejścia oraz otwartości zależy, jak się w niej odnajdziemy. Alicja Cybulska, Intelligence Director w Havas Media Group, opowiadała o wnioskach badania Meaningful Brands, które mierzy siłę marek. Okazuje się, że dla konsumenta żyjącego w świecie technologii, który czuje się coraz bardziej zdezorientowany, proces zakupowy jest mocno impulsowy. Dlatego ułatwianie życia konsumentom, jako najważniejsze kryterium w ocenie marek, jest kluczem do jego zrozumienia, a przede wszystkim dotarcia do jego serca. Sagi Chemetz z Havas Blink zwrócił uwagę na jakość dzisiejszego kontentu. Nie wystarczy jedynie tworzyć treści, muszą być one trafne, poruszać istotne kwestie oraz mieć walor świeżości. To jedyna droga do zdobycia uwagi odbiorcy i osiągnięcia założonych celów. Frederic Josue, Director of 18 Havas, opowiadał o inteligentnej technologii, która wkracza i zmienia miasta. Co ciekawe, obecnie innowacje pochodzą z 6 sektorów, które pod tym względem rozwijają się najszybciej: edukacja, transport, zdrowie, rolnictwo, energetyka i obronność.
Dyskusje panelowe
Podczas konferencji odbyły się trzy tematyczne panele dyskusyjne. Anna Kuropatwa, Strategy&Insights Director w Havas Media Group rozmawiała na scenie z Vincentem Severskim, autorem powieści o aktywacjach marketingowych zarówno wokół treści pisanych, jak i tych w produkcjach TV. Dominik Komar, Head of 18 Havas Warsaw (Havas Media Group) zaprezentował absolutną nowość na polskim rynku — pierwszego asystenta głosowego B2B Havas Voice. W dzisiejszym świecie marketerzy są nie tylko specjalistami od komunikacji, ale również analitykami, sprzedawcami czy prawnikami. Dzięki asystentowi będą mogli mieć szybki i bezpośredni dostęp do m.in. takich informacji jak statystyki kampanii, liczbę odwiedzin, płatność faktur czy poziom sprzedaży.
Zobacz również
Dominik Komar wraz z zaproszonymi gośćmi, Jackiem Balickim z nc+ oraz Adrianem Kielichem z Google rozmawiali również o wykorzystaniu technologii voice search w nowoczesnej komunikacji z konsumentami oraz o jej wykorzystaniu w biznesie. — Nie możemy się doczekać kiedy konwersacja głosowa zacznie być na co dzień. […] Następnym krokiem jest tzw. niewidzialna technologia, czyli w momencie kiedy przychodzimy do domu i tak naprawdę to od kontekstu i od nas zależy, co mówimy i jak to mówimy i później to się dzieje. […] widzę to, że za rok za dwa technologia voice to będzie jeden z głównych tematów w komunikacji — powiedział Igor Sawczuk, prezes Wandlee.
— Obecnie 500 mln urządzeń na całym świecie jest zintegrowanych z technologią głosową. Ona się rozwija, nie mamy danych dla Polski, ale w 2017 r. w USA 20% wszystkich zapytań Google to były zapytania głosowe. {…] Mimo, że technologia nie jest najbardziej intuicyjna na desktopie, to już podczas korzystania ze smartfona zauważalnie coraz więcej osób z tego korzysta i ludzie się do tego przekonują — powiedział Adrian Kielich, Business development manager PL w Google.
Ostatnim panelem dyskusyjnym była rozmowa Wioli Łady-Szewczenko, Head of Ecselis & DBI Poland (Havas Media Group), z Borysem Stokalskim z Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji oraz Rafałem Budweilem z Triggo S.A. — W 2025 r. będziemy produkować 163 zettabajtów danych, to 10 razy więcej niż obecnie. Dlatego marketing danych, oparty o analizy musi funkcjonować w ramach jednego ekosystemu danych i informacji o organizacji. Twoja tożsamość w przyszłości to dane na twój temat — powiedziała Wiola Łada-Szewczenko.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Na temat sztucznej inteligencji mówił także Lawrence Taylor, Global Managing Director w Havas Media Group, który powiedział: I don’t believe we entered the age of Artificial Intelligence, I think we entered the age of mental intelligence. Manuel Hubault, Senior Vice-President w Universal Music Group wskazał inspirujące przykłady wykorzystania muzyki w angażującym przekazie marketingowym. Z kolei Anna Drewniak, Consulting Director w Havas PR Warsaw, wskazała najciekawsze trendy w działaniach CSR, które również podlegają zmianie ze względu na wymogi i oczekiwania konsumentów. Różnorodność, rozumiana w kontekście szerokiego i równego zaangażowania kobiet, seniorów, osób niepełnosprawnych czy cudzoziemców, wpływ i odpowiedzialność za zamiany klimatu czy transparentność w świecie pełnym fake newsów stają się kluczowymi kryteriami w prowadzeniu wartościowych i skutecznych działań z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Konferencję zakończył energetyczny występ Jurka Owsiaka oraz koncert Natalii Nykiel.