W roku akademickim 2014/15 Uniwersytet Gdański przygotuje do pracy w sektorze usług public relations kolejną grupę absolwentów uczelni wyższych z całego Pomorza.
Jak wynika z badania European Communication Monitor 2014 (ECM 2014), przeprowadzonego na grupie 2777 profesjonalistów z 42 krajów, 84 proc. europejskich specjalistów PR uważa, że nowe formy komunikacji wzbogacają ich pracę. Nowoczesne technologie komunikacyjne, a także rozwój mediów społecznościowych umożliwiających bezpośredni dialog z odbiorcami pomagają PR-owcom w ich pracy. Wraz z nowymi możliwościami pojawia się potrzeba nieustannego poszerzania swojej wiedzy oraz warsztatu zawodowego, którą PR-owcy mogą zaspokoić poprzez uczestnictwo w profesjonalnych programach edukacyjnych. Odpowiadając na potrzeby pomorskich specjalistów, Uniwersytet Gdański po raz piąty otwiera nabór na studia podyplomowe „Innowacyjne Praktyki Public Relations”, których słuchacze szlifują swoje umiejętności oraz zdobywają wiedzę niezbędną nowoczesnemu PR-owcowi.
Zobacz również
PRaktyka przede wszystkim
Przewagą studiów jest orientacja na przygotowanie praktyczne. Program składa się z czterech modułów niezbędnych każdemu profesjonaliście PR. Słuchacze nauczą się m.in. jak napisać strategię PR, jak budować wizerunek w internecie, poznają tajniki warsztatu rzecznika prasowego, a także przećwiczą wystąpienia przez kamerą i mikrofonem. Istotny element programu stanowi tzw. forum dyskusyjne, czyli warsztaty i spotkania z uznanymi praktykami ze świata mediów, blogosfery i sztuki.
„Dużą wartością tych studiów do dnia dzisiejszego dla mnie i mojej pracy jest praktyka. Praktykę prelegentów, praktykę kolegów studentów, praktyczne zadania i case’y interpretowałam mając na uwadze zadania związane z moją pracą zawodową. Dlatego szczerze polecam studia podyplomowe Innowacyjne Praktyki Public Relations” – mówi absolwentka Agnieszka Pałac, asystent Burmistrza Miasta Łeby ds. Promocji.
Nieoceniony networking
Niewątpliwym atutem studiów, oprócz interaktywnej formuły zajęć prowadzonych przez doświadczonych praktyków, uznanych blogerów i wykładowców akademickich, jest możliwość nawiązania i poszerzania kontaktów zawodowych wśród pomorskiej społeczności PR. Jak wynika ze wspomnianego badania ECM2014, networking, obok edukacji oraz zmiany miejsca pracy, jestem jednym z głównych czynników wpływających na zdobycie dobrej pozycji zawodowej w branży komunikacji marketingowej. Z tego względu przy V. edycji studiów nawiązano współpracę z patronami – SentiOne, dostawcą monitoringu internetu oraz PRowly, innowacyjnym narzędziem wyręczającym PR-owców w ich codziennej pracy. Patronatu medialnego udzieliły serwisy NowyMarketing oraz Biznes na Fali.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Trwa rekrutacja online na rok akademicki 2014/2015, a pierwsze zajęcia odbędą się już w październiku 2015. Wszystkie zajęcia prowadzone są w nowym budynku Wydziału Ekonomicznego, zlokalizowanego w centrum Sopotu.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Dodatkowe informacje o studiach podyplomowych oraz rekrutacji można zdobyć na stronie internetowej oraz na Facebooku.