– InPost jest najnowocześniejszą firmą logistyczną w Europie pod względem innowacyjnych, ekologicznych rozwiązań i nie spoczywamy na laurach. Mamy największą w Europie sieć punktów odbioru przesyłek poza domem – dzięki czemu codziennie ograniczamy emisję CO2 o 75% w porównaniu do dostaw kurierskich. Mamy jedną z największych w Polsce flot samochodów elektrycznych i bardzo mocno inwestujemy w jej rozbudowę. Instalujemy panele fotowoltaiczne, aby Paczkomaty® InPost były autonomiczne i ekologiczne, dodatkowo otoczone są antysmogową kostką. Teraz robimy kolejny krok – stacje ładowania samochodów elektrycznych. W przyszłości Paczkomat InPost będzie nie tylko wielousługowym punktem pozwalającym odbierać i nadawać przesyłki oraz realizować różnego rodzaju usługi – ale także autonomiczna stacja ładowania, gdzie będzie można naładować telefon, hulajnogę czy samochód – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPost.
Przygotowując się do elektryfikacji floty, InPost jeszcze latem tego roku przeprowadził przetarg na budowę infrastruktury, dostawę i montaż stacji ładowania oraz zarządzanie i serwis we wszystkich swoich centrach logistycznych. Był to jak dotąd największy przetarg branży elektromobilnej w Polsce.
Zobacz również
W ramach projektu GreenWay Polska dostarczy i zainstaluje w centrach logistycznych InPost stacje ładowania AC oraz DC. Firma będzie się także zajmować zarządzaniem ładowarkami i ich serwisem.
– Elektryfikacja floty samochodowej to nie tylko kupno samochodów. Wymaga ona także przygotowań na poziomie infrastruktury ładowania. Współpraca z InPost to największy jak do tej pory projekt elektromobilny dla biznesu w Polsce. Cieszymy się, że możemy pomóc naszym partnerom realizować ambitne cele minimalizowania śladu węglowego – mówi Rafał Czyżewski, prezes GreenWay Polska.
Ponadto InPost powiększa flotę o kolejne kilkaset pojazdów elektrycznych, w tym ponad 250 Nissanów e-NV200 oraz 10 eSprinterów w Mercedes Benz, które dołączyły do obecnej floty samochodów elektrycznych InPost. Samochody będą wykorzystywane przez kurierów oraz na potrzeby dostaw do Paczkomatów® w miastach partnerskich programu Green City. To dla InPost kolejny krok rozwoju konceptu „Green City” – czyli pakietu nowoczesnych usług dla miast, który realizowany jest już w Sopocie, Rzeszowie, Łodzi, Krakowie, Kielcach, Wałbrzychu, Częstochowie, Rybniku, Białymstoku, Chełmie, Wrocławiu, Bytomiu, Gorzowie Wielkopolskim i Zielonej Górze.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing