– W sporcie szukamy tego, co wartościowe, wyjątkowe i świeże, dlatego zaangażowaliśmy się w strategiczne wsparcie polskiego kolarstwa. To dyscyplina, która ma bardzo duży potencjał rozwoju. Rower to też przyjazny środowisku sposób transportu, co koresponduje z naszym konsekwentnym proekologicznym podejściem i dążeniem do minimalizowania śladu węglowego. Jako InPost, wesprzemy reprezentantów Polski rywalizujących na najważniejszych międzynarodowych wyścigach, ale będziemy też rozwijać młode talenty w drodze na kolarski szczyt. Współpracę z Polskim Związkiem Kolarskim wykorzystamy również na polu biznesowym jako efektywną platformę do prowadzenia działań komunikacyjnych i marketingowych, budujących świadomość oraz pożądany wizerunek marki – mówi Izabela Karolczyk Szafrańska, Chief Marketing Officer Grupy InPost.
InPost rozpoczyna współpracę z Fundacją Wspierania Polskiego Kolarstwa. Logotyp marki do końca 2023 roku będzie eksponowany na odzieży startowej szosowej kadry narodowej oraz samochodach reprezentacji, podczas zbliżającego się Tour de Pologne i sierpniowych mistrzostw świata w Glasgow. Firma będzie ponadto sponsorem prestiżowego Grand Prix Poland na torze. InPost będzie korzystał z logotypu kompozytowego oraz wizerunku grupowego reprezentantów Polski, w tym Rafała Majki czy Michała Kwiatkowskiego – mistrza świata i zwycięzcy jednego z etapów tegorocznego Tour de France. Marka znajdzie się też na ściankach konferencyjnych i materiałach promocyjnych Polskiego Związku Kolarskiego dystrybuowanych w Internecie.
Zobacz również
Wsparcie kolarstwa to kolejny krok w naszym zaangażowaniu w polski sport jako europejskiego lidera usług logistycznych dla e-commerce. InPost w zeszłym roku rozpoczął współpracę z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Od lat tworzy też InPost Sport Team, do którego należą wybitni lekkoatleci: Konrad Bukowiecki, Marcin Krukowski, Roch Krukowski, Robert Urbanek i Wojciech Nowicki oraz Weronika Baszak, a także judoczka Aleksandra Kowalewska. Teraz InPost w drodze do celu będzie towarzyszyć także polskim kolarzom.
Według badań Głównego Urzędu Statystycznego jazda na rowerze jest najczęściej wybieraną aktywnością sportową przez Polaków. Dane GUS wskazują, że blisko 80% gospodarstw domowych w kraju jest wyposażonych w rower. Kolarstwo z roku na rok zyskuje na popularności, a rowery stały się manifestem nowego, świadomego stylu życia. Jednocześnie, dzięki regularnym transmisjom telewizyjnym prestiżowych międzynarodowych wyścigów kolarskich – takich jak Tour de France czy Tour de Pologne – dyscyplina ma miliony fanów w Polsce i na świecie.
– Cieszymy się, że InPost dostrzegł ogromny potencjał polskiego kolarstwa. To dla nas zaszczyt i powód do dumy. Współpraca z tak cenionym partnerem to ogromny krok dla postępu oraz nowego otwarcia w polskim kolarstwie. Dzięki naszej Fundacji zaangażowanej w tę współpracę będziemy mogli bezpośrednio wspierać kolarzy na każdym etapie ich rozwoju i kultywować rowerowe tradycje wśród amatorów – mówi Rafał Makowski, prezes Polskiego Związku Kolarskiego.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Strategiczna współpraca InPost i Polskiego Kolarstwa rozpoczyna się w wyjątkowym momencie. Przed reprezentantami Polski szczególnie intensywny czas. Już 28 lipca rozpocznie się Tour de Pologne, w którym biało-czerwoni pojadą z logotypem InPost na odzieży startowej. A 5 sierpnia kadrowicze rozpoczną zmagania na mistrzostwach świata w Glasgow.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS PZPN próbuje zatrzymać sponsorów i planuje założenie Rady Sponsorów i Partnerów
Po tym, jak okazało się, że na ostatni mecz biało-czerwonych w Mołdawii zaproszono Mirosława Stasiaka, sponsorzy zaczęli wycofywać się ze współpracy z PZPN lub rozważać taką opcję. PZPN zaproponował założenie Rady Sponsorów i Partnerów, chcąc powstrzymać złe nastroje sponsorów.