InPost wykorzystuje AI do stworzenia akcji andrzejkowej

InPost wykorzystuje AI do stworzenia akcji andrzejkowej
Sztuczna inteligencja w marketingu? To już nikogo nie dziwi. Dziś autorzy strategii marketingowych prześcigają się w pomysłach na kreatywne wykorzystanie AI. Dołącza do nich m.in. InPost, który przygotował akcję andrzejkową.
O autorze
1 min czytania 2023-12-01

fot. X

„Za każde 50 lajków pod tym tweetem poprosimy Chat GPT o sprawienie, by ta paczka stała się bardziej andrzejkowa” – informował jeden z najnowszych postów firmy InPost na platformie X (kiedyś: Twitter). Pomysł narodził się z fascynacji nowymi technologiami i sztuczną inteligencją, a okazja, aby puścić wodze fantazji, była wprost doskonała. Andrzejki to przecież dzień wróżenia z fusów, lania wosku i typowania największych przygód, które wydarzą się w nadchodzącym roku.

InPost postanowił wykorzystać tę niecodzienną atmosferę do stworzenia unikatowych wzorów paczek, których transportem na co dzień się zajmuje. W projekcie „pomogła” sztuczna inteligencja, a dokładnie rzecz biorąc — narzędzie pod nazwą DALL-E i ChatGPT. Efekty są zaskakujące, nic więc dziwnego, że kolejne posty z „andrzejkowej” serii zdobyły po kilkaset reakcji i kilkadziesiąt tysięcy wyświetleń na X.

Fot. X

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sztuczna inteligencja nie tylko do zabawy

Chociaż można chyba powiedzieć, że AI na dobre zawładnęła już rynkiem reklamowym nie tylko w Polsce, ale i w ogóle na świecie, to decydując się na jej użycie, warto zdawać sobie sprawę z ewentualnego ryzyka.

Nowojorska Gildia Pisarzy podjęła kroki prawne przeciwko wykorzystaniu fragmentów książek m.in. autorstwa George R. R. Martina w celach treningowych Chata GPT. W magazynie sportowym Sports Illustrated ukazała się seria artykułów stworzonych przez sztuczną inteligencję, a Lego ogłosiło fałszywą współpracę z ekskluzywną marką modową Hermès, promując ją grafikami zawierającymi model torebki Birkin wykonany z klocków w mediach społecznościowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Czy zatem tworzenie treści z wykorzystaniem sztucznej inteligencji to faktycznie sposób na sukces? Być może, ale mimo wszystko warto przy tej okazji zachować umiar i zdrowy rozsądek.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS Jak żyć u boku AI, żeby się zbyt szybko nie przekręcić?

Czy sztuczna inteligencja stanie się globalną fałszywą wyrocznią? Czy błyskawiczny rozwój narzędzi opartych na technologii GTP zacznie wprowadzać społeczeństwo raz po raz w błąd, szerząc fake newsy i masową dezinformację? 

PS2 Artykuły fikcyjnych autorów w Sports Illustrated, czyli o tym jak nie korzystać z technologii AI

Znany sportowy magazyn Sports Illustrated publikował na swoich stronach internetowych artykuły fikcyjnych autorów, w rzeczywistości wygenerowanych przez technologię AI. Zaraz po odkryciu feralnego incydentu, wszystkie fałszywe treści zostały usunięte.