InPost nie zwalnia tempa i wciąż rozbudowuje swoją sieć Paczkomatów – w marcu br. ich liczba w Polsce sięgnęła już ponad 17 tys. Tym razem firma postawiła na nowy rodzaj maszyn paczkowych, które mają sprawdzić się w miejscach, gdzie „liczy się każdy centymetr powierzchni”, takich jak sklepy convenience.
Robomaty InPost to maszyny wyposażone w nowoczesny system podawania i odbioru, wykorzystujące działanie robota kartezjańskiego. Nowa maszyna różni się od zwykłego Paczkomatu tym, że posiada tylko jedną komorę, w której można odbierać i nadawać paczki o różnych wielkościach.
Zobacz również
Jak podaje InPost, nową maszynę można obsługiwać w szybki i intuicyjny sposób za pomocą ekranu na Paczkomacie lub dzięki aplikacji InPost Mobile. Aby odebrać lub nadać paczkę, wystarczy zeskanować kod QR lub wpisać kod nadania/odbioru na cyfrowym ekranie.
Klient nie musi szukać odpowiedniej skrytki w maszynie – paczka jest transportowana przez wewnętrzny system Robomatu i szybko trafia do głównej komory, gdzie jest gotowa do odbioru. W przypadku nadania, należy umieścić paczkę w głównej komorze-skrytce. Trzy różne kolory komory określają rozmiar przesyłki: żółta – mała (25x40x8 cm), niebieska – średnia (25x40x18 cm), zielona – duża (25x40x48 cm).
Co istotne, maksymalna waga przesyłki obsługiwanej przez Robomat wynosi 7 kg.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Niedawno InPost wprowadził Appkomaty, czyli nowe Paczkomaty, które nie posiadają dużych ekranów wyświetlania, dzięki czemu potrzebują mniej energii elektrycznej niż tradycyjne Paczkomaty.
Słuchaj podcastu NowyMarketing