Sponsoring sportowy jest jednym z filarów komunikacji InPost na rynkach międzynarodowych. Dzięki współpracy z Newcastle United, InPost zyska szansę zbudowania świadomość marki w Wielkiej Brytanii w oparciu o to, co pasjonuje lokalną społeczność – piłkę nożną (m.in. dzięki komunikacji w klubowych mediach czy reklamach podczas meczów Premier League).
Najpopularniejszym przydomkiem drużyny Newcastle United są „Sroki” – kojarzone z czarno-białymi barwami drużyny. InPost wykorzystał to przezwisko, aby w zabawny i kontekstowy sposób ogłosić nowy sponsoring – nawiązując do popularnego frazeologizmu.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Na przygotowanej kreacji widać najważniejszy symbol InPost, czyli Paczkomat® oraz wspomniane jedenaście srok, co nawiązuje do drużyny piłkarskiej. Całość jest minimalistyczna i elegancka, tak by skupić uwagę na kluczowym przekazie, czyli nowym partnerstwie.
– W kreacji inspirowaliśmy się poczuciem humoru charakterystycznym dla brytyjskich mediów, by w sposób naturalny i kontekstowy dotrzeć do grupy docelowej. Wybraliśmy na medium „Przegląd Sportowy”, ponieważ naszym celem było dotarcie z komunikatem do szerokiej grupy pasjonatów sportu. Budowanie pozytywnego postrzegania marki wśród kibiców piłki nożnej jest jednym z celów aktywacji sponsoringowych InPost – mówi Dagmara Radziuk, kierownik zespołu komunikacji marki i sponsoringu InPost.
Za koncept kreatywny odpowiada agencja Supermarket.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing