fot. pexels.com
Jak się okazuje, w przypadku Instagram Stories – pośpiech jest dobrym doradcą. Treści, które znikają po upływie doby nie dają czasu do namysłu. Ich ulotność sprawia, że potencjalny klient podejmuje szybkie, impulsywne i bardzo konkretne decyzje. Jeśli trafisz do niego z atrakcyjnym contentem, wygeneruje nie tylko zaangażowanie, ale przede wszystkim zysk.
Zobacz również
Nowości w 2018r.
Skoro nasz stary, poczciwy Mark nie zwalnia tempa, to i Ty nie stój w miejscu. Ankiety i współdzielenie relacji to dopiero początek tej kreatywnej przygody. Wprowadzenie znanych ze Snapchata Snap Map (odkrywanie miejsc i wydarzeń, dzięki oznaczaniu przez znajomych aktywności na mapie) oraz Crowd Surf (dzielenie relacji z koncertów) to tylko kwestia czasu. Lada moment i będziemy tworzyć animowane gify, dzięki opcji Stop-Motion, która jest obecnie w fazie testów. Testowane w tamtym roku tagi zakupowe (oznaczanie produktu wraz z dodaniem krótkiego opisu to tylko kilka sekund od realizacji zakupu) to też kropla w morzu tego, co przyniesie nam przyszły rok.
Co możesz zrobić dla swojej marki na Instagram Stories? Opcji jest mnóstwo.
1. Opowiadaj historię
Odkryj przed obserwatorami to, co skrywa się za efektem końcowym Twojej pracy. Wszystkie sytuacje typu: jak coś zostało zrobione, jaki wyglądał proces tworzenia, co się działo na chwilę przed (przed podaniem, przed występem, przed produkcją, przed nagraniem) są niezwykle ciekawe. Dlaczego? Niech pierwszy rzuci kamieniem ten, kto nie lubi podglądać. No właśnie.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
2. Ucz
Pokaż jak działa Twój produkt. Zdradź swój sekret na wieczorną pielęgnację, szybki obiad czy odpoczynek po ciężkim dniu. Relacje typu „tricks and hacks” oraz „krok po kroku” to Twój krok w dobrą stronę, trust me.
3. Inspiruj
Konia z rzędem temu, kto nigdy w życiu nie zrobił/ nie przeczytał/ nie pomyślał o liście rzeczy do zrobienia/ odwiedzenia/ ugotowania/ obejrzenia/ przeczytania przed 30-tką/ śmiercią/ w Madrycie czy w 2017 roku. Yes way! Wszyscy to lubimy. Masz więc już pomysł, jaką listę dla swoich odbiorców stworzysz?
4. Daj i obserwuj
Dajesz w prezencie kupon zniżkowy i obserwujesz, co się wydarzy. Instagram potrafi sprzedawać. Przygotuj dedykowaną promocję z hasłem promocyjnym, który będzie aktywny tylko przez 24 godziny. Spróbuj poinformować swoich obserwatorów o rabatach tylko poprzez Instagram Stories, a w bardzo łatwy sposób sprawdzisz, ilu z nich jest Twoim prawdziwym Klientem.
5. Zapowiadaj
Intryguj, odliczaj i wzbudzaj ciekawość. Wprowadzasz na rynek nowy produkt, zmieniasz opakowanie, dodajesz element do kolekcji, organizujesz event? Nie zdradzaj wszystkiego od razu. Potraktuj Relacje jak teaser. Pokaż tylko element, opakowanie. Odkryj składniki nowego dania w karcie, elementy kolekcji czy materiały, z której powstała. Pokaż tylko formę, by dać pole do wyobraźni. Albo niech Instagram Stories stanowi taki kalendarz adwentowy, w którym codziennie otwierasz jedno okienko. Bo umiesz się opanować, prawda?
Filtry i naklejki to nie wszystko
Musisz pamiętać, że Instagram Stories to droga, która łączy Cię z odbiorcą. Nie możesz więc zanudzać. Zmieniaj się, bądź dynamiczny i pokazuj estetyczne materiały. Naklejka z dniem tygodnia i boomerang to już zdecydowanie za mało. Inspiruj się topowymi blogerkami – jakby to nie brzmiało, w temacie klikaności są często dwa kroki przed wszystkimi.
Dzięki Adobe Spark ze zwykłego zdjęcia przygotujesz profesjonalną publikację. W aplikacji możesz tworzyć minimalistyczne kolaże, proste animacje, ujednolicać paletę kolorystyczną swoich kreacji, dodawać fonty, a także korzystać z ogromnej bazy darmowych zdjęć.
Na podobnej zasadzie działa InShot. W aplikacji możesz do woli bawić się filmami – przycinać je, wycinać kadry, dodawać ścieżki dźwiękowe. Twórz kreacje – może nie na miarę Złotych Globów – ale na pewno interesujące dla odbiorcy. W końcu to tylko (albo aż) sekunda sprawia, że widz decyduje, czy Cię oglądać czy nie. InShot daje również szybką możliwość formatowania materiałów do rozmiarów Instagram Stories.
Hype Type to ukłon w stronę, jakże istotnej, typografii. Wystarczy dosłownie minuta, by dodać do filmu lub zdjęcia ruchome napisy, a także muzykę. Estetyczne, łatwe w obsłudze i efektowne – zobacz sam:
Last, but not least – programie Over dodasz napisy, które są zdecydowanie bardziej atrakcyjne i różnorodne niż te, które znamy z Instagram Stories.
Instagram Stories to małe – wielkie narzędzie. Już w tym roku położył na łopatki swój pierwowzór, więc możemy sobie wyobrazić co jeszcze przed nami. Obserwujmy więc uważnie kolejne ruchy Zuckerberga, bo na pewno nas jeszcze zaskoczy. Aby dotrzymać jednak kroku tym nieustającym zmianom, warto inspirować się możliwościami, jakie dają nam wyżej wymienione narzędzia. Próbuj, sprawdzaj i baw się – w końcu po to właśnie powstał Instagram.