Instagram Trends październik 2025: duet Eda Sheerana i influencera Łatwoganga podbił polski internet

instagram trends październik 2025 sotrender
Zobacz, jakie treści okazały się najciekawsze dla użytkowników Instagrama w październiku 2025 według raportu Instagram Trends Sotrender.
O autorze
1 min czytania 2025-11-07

Październik należał do wielkich nazwisk i głośnych współprac. Znane twarze w kampaniach modowych i festiwalowe ogłoszenia headlinerów rozpaliły emocje użytkowników, napędzając rekordowe wyniki zaangażowania marek i wydarzeń na Instagramie.

Od rowerowego virala do muzycznej współpracy

To, co zaczęło się jako żart, przerodziło się w jeden z najbardziej zaskakujących internetowych duetów tego roku. Podczas wizyty we Wrocławiu promujący nową płytę Ed Sheeran spotkał się z Łatwogangiem – jednym z najbardziej rozpoznawalnych polskich twórców.

Wspólnie wsiedli na trójkołowy tandem i ruszyli na przejażdżkę po Placu Solnym, żartując i nagrywając krótkie wideo. Padła obietnica: jeśli film zdobędzie milion polubień, powstanie wspólny utwór – po polsku. Internet nie zawiódł. Milion lajków pojawił się szybciej, niż ktokolwiek się spodziewał.

@warnermusicpoland @Ed Sheeran na rowerze z @latwogang! Wrocław (i cały Internet) wspaniałe przyjął ten duet 🩷 #edsheeran #łatwogang #wroclaw #sapphire ♬ Sapphire – Ed Sheeran

Efektem tej viralowej akcji była polska wersja hitu „Azizam”.

Całą współpracę promował profil @warnermusicpoland, który dzięki niej zanotował awans o 156 pozycji na 5. miejsce w rankingu aktywności w kategorii Marki.

Post o tym duecie zdobył aż 144 tys. polubień, co uczyniło go najlepszym w tej kategorii, a kolejne wideo z serii znalazło się na 6. miejscu zestawienia.

Znane twarze napędzają zaangażowanie

W tym miesiącu w kategorii „Moda” marki zdecydowanie zyskały na współpracach ze znanymi postaciami. Najlepszy post miesiąca opublikował Łukasz Jemioł, prezentując Jolantę Kwaśniewską w swojej nowej kolekcji. Dzięki temu marka awansowała o 14 miejsc, zajmując 10. pozycję w rankingu aktywności.

Z kolei profil @wkruk1840 zanotował imponujący wzrost o 119 pozycji, plasując się na 14. miejscu wśród najbardziej angażujących marek modowych. Wszystko za sprawą ogłoszenia premiery kolekcji stworzonej we współpracy z Katarzyną Nosowską – post ten trafił na 5. lokatę wśród najlepszych treści miesiąca.

Festiwalowe ogłoszenia

Najgorętszym wydarzeniem w mediach społecznościowych w październiku był bez wątpienia Open’er Festival, który rozpoczął ogłaszanie artystów przyszłorocznej edycji. Największe emocje wywołał kultowy zespół The Cure – post z tą informacją znalazł się na szczycie rankingu w kategorii „Wydarzenia”.

Na tym jednak nie koniec – aż pięć innych postów z zapowiedziami kolejnych artystów również trafiło do TOP15 najlepszych treści miesiąca. W efekcie profil festiwalu awansował na pozycję lidera w rankingu aktywności użytkowników, zyskując wyraźną przewagę nad konkurencją.

Pełny raport znajduje się na stronie.

źródło: Sotrender

PS Instagram Trends wrzesień 2025: Roztańczony PGE Narodowy najbardziej angażującym wydarzeniem