Do tej pory w przypadku współpracy na linii influencer-marka, sponsorowane posty docierały wyłącznie do obserwatorów danej osoby. Nowa funkcja „Paid Partnership” pozwoli na promowanie treści w taki sam sposób, jak to działa przy reklamach.
Spowoduje to zwiększenie zasięgu i zaangażowania, bowiem treść będzie wyświetlana również tym użytkownikom, którzy nie śledzą konkretnego influencera.
Zobacz również
Opcja będzie dostępna dla reklamodawców w ciągu najbliższych kilku tygodni.
– Pytanie, czy to tak naprawdę nowy model współpracy, czy jedynie wprowadzenie prostszej, bardziej przejrzystej opcji. Marki sponsorowały posty własne z wizerunkiem influencerów i zapewne już wcześniej zdarzało się, że post influencera sponsorowany był przez markę, więc takie treści docierały poza followersów influencera. Czy nowa opcja Instagrama zmieni coś w działaniach marka-influencer? Być może działania te będą jeszcze bardziej przejrzyste, to zdecydowanie na plus. Potencjalnie większe zasięgi dla influencerów powinny motywować ich do tworzenia bardziej wartościowego i jakościowego contentu dla swoich odbiorców, czy tak będzie? Czas pokaże – komentuje Karolina Kornacka, head of content & social media, Kamikaze.
PS
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Posiadanie profilu na choć jednym portalu społecznościowym to dziś absolutna konieczność. Konsumenci chcą wiedzieć jak najwięcej o działalności przedsiębiorstwa, proponowanych produktach, a także opiniach pozostałych osób. W jaki sposób zainteresować użytkowników i wykorzystać kanały social media do promocji własnych treści?
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Myśląc o nowoczesnym podejściu do promocji produktów, trudno dziś nie brać pod uwagę całego spektrum możliwości, jakie daje firmom nawiązanie współpracy z blogerami. O czym warto pamiętać, planując efektywne działania influencer marketingowe? I jak wygląda proces nawiązywania współpracy?