Instagram wprowadza nowe narzędzia do walki ze szkodliwymi treściami

Instagram wprowadza nowe narzędzia do walki ze szkodliwymi treściami
Z okazji 10. rocznicy urodzin Instagram postanowił wprowadzić nowe funkcjonalności do popularnego serwisu społecznościowego – jednymi z nowych funkcji są m.in. ukrywanie obraźliwych komentarzy oraz rozwinięcie systemu ostrzegania autorów takich treści.
O autorze
1 min czytania 2020-10-08

Instagram już od jakiegoś czasu aktywnie walczy z fake newsami, których to w mediach społecznościowych niestety pojawia się coraz więcej. W ubiegłym roku platforma dla swoich amerykańskich użytkowników wprowadziła opcję oznaczania treści, które mogą być nieprawdziwe. Natomiast w marcu br., tuż po wybuchu pandemii koronawirusa, portal ogłosił, że będzie usuwać wszelkie fałszywe informacje na temat wirusa.

Teraz, z okazji swoich dziesiątych urodzin, Instagram postanowił wprowadzić nowe funkcjonalności, które staną się pomocne w walce ze szkodliwymi treściami.

Jedną z nich jest funkcja ukrywania obraźliwych komentarzy polegająca na zasłonięciu postów, których treść jest podobna do komentarzy, które już wcześniej zostały zgłoszone. Użytkownicy mają możliwość odsłonięcia szkodliwego komentarza, dzięki czemu portal otwarcie wskaże, jakie treści są uznawane za nieodpowiednie. Jeśli komentarz łamie Zasady społeczności, jest usuwany.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jednocześnie Instagram rozwija ostrzeżenia wobec osób notorycznie publikujących szkodliwe treści. Nowa funkcja ma na celu wyraźne wskazanie autorowi konsekwencji obraźliwego wpisu, jeszcze przed jego publikacją.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To jednak nie jedyne funkcje, które wprowadził Instagram w związku z okazji swoich 10. urodzin – do serwisu powróciła usunięta w 2016 roku funkcji mapowania wcześniejszych publikacji. Różni się ona od pierwotnej wersji tym, że zamiast mapy dostępnej dla wszystkich na profilu użytkownika, została przesunięta do Archiwum Instagrama.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

– Zdecydowanie nie jestem zwolennikiem obwiniania dziennikarzy za spadek zaufania do mediów – na temat spadku zaufania społeczeństwa do mediów, powodach narastania nieufności wobec nich, a także o potrzebie zmian w kształceniu dziennikarzy rozmawiamy z prof. dr hab. Pawłem Czarneckim.

PS2

Kilka miesięcy temu Facebook uruchomił nowy program weryfikacji informacji w Polsce we współpracy z Agence France Presse, w ramach którego oceniana jest rzetelność i prawdziwość treści na Facebooku.