fot. depositphotos.com
Więcej reklam na Instagramie
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, Instagram rozwija kolejne formaty reklamowe, dając reklamodawcom możliwość zwiększania widoczności na platformie. Niedługo treści sponsorowane zobaczymy już nie tylko pomiędzy postami na stronie głównej, w Stories czy w Rolkach, ale również w wynikach wyszukiwania.
Zobacz również
Jak twierdzi Instagram, ten format powstaje „w celu dotarcia do osób, które aktywnie szukają firm, produktów i treści”. Reklamy mają pojawiać się „dla terminów wyszukiwania, które mieszczą się w wytycznych dotyczących społeczności i rekomendacji”.
Reklamy znajdziemy w kanale, który można przewijać zaraz po kliknięciu w post z wyników wyszukiwania. Takie treści zostaną wyróżnione etykietą „Sponsorowane” umieszczoną pod nazwą konta.
Obecnie funkcja ta jest w fazie testów, a globalnie ma zostać wprowadzona w nadchodzących miesiącach.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Reklamy przypominające o wydarzeniach
Nowość Instagrama, która już ujrzała światło dzienne, to „reklama przypominająca”. Ten format powstał z myślą o twórcach i markach działających na platformie, którzy chcą dodatkowo promować nadchodzące wydarzenia. Właściciele profesjonalnych kont mogą więc tworzyć posty z przypomnieniami o zbliżających się premierach produktów, występach, spotkaniach itp. Dzięki temu frekwencja na wydarzeniach może wzrosnąć, a marki zyskają możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Post z reklamą przypominającą można utworzyć najwcześniej 3 miesiące przed wydarzeniem i nie później niż 1 godzinę przed startem. Treści z przypomnieniami można dodatkowo udostępnić w Stories.
Aby otrzymywać powiadomienia, użytkownicy mogą kliknąć ikonę dzwonka w lewym dolnym rogu posta. Przypomnienia w kanale aktywności oraz powiadomienia push pojawią się trzy razy – 24 godziny przed wydarzeniem, 15 minut przed, a także tuż po jego rozpoczęciu.
PS. Koniec NFT na Instagramie i Facebooku
Kilka miesięcy po wejściu na rynek niewymienialnych tokenów Meta rezygnuje ze wsparcia sprzedaży NFT na Facebooku i Instagramie. Firma zamierza skupić się na innych sposobach wspierania twórców.
PS 2. Instagram w trosce o bezpieczeństwo nastolatków w sieci
Nowe funkcje Instagrama mają pomóc, zwłaszcza najmłodszym użytkownikom, zwiększać bezpieczeństwo i dbać o lepsze samopoczucie, a także budować zdrowe nawyki w mediach społecznościowych.