Meta kończy sprzedaż NFT na Instagramie i Facebooku

Meta kończy sprzedaż NFT na Instagramie i Facebooku
Kilka miesięcy po wejściu na rynek niewymienialnych tokenów Meta rezygnuje ze wsparcia sprzedaży NFT na Facebooku i Instagramie. Firma zamierza skupić się na innych sposobach wspierania twórców.
O autorze
1 min czytania 2023-03-15

fot. depositphotos.com

„Cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie” pojawiły się na Facebooku i Instagramie w drugiej połowie 2022 roku, jako dodatkowa możliwość zarabiania pieniędzy w social mediach. Wybrani twórcy zyskali dostęp do narzędzi, które umożliwiały tworzenie tokenów na blockchainie Polygon, a następnie sprzedawanie ich na platformach społecznościowych. Po kilku miesiącach obsługa NFT została udostępniona na kolejne 100 krajów.

Jak tłumaczył wówczas Mark Zuckerberg, sprzedaż NFT na Instagramie i Facebooku miała również odgrywać kluczową rolę w rozwoju Metaverse, które stało się oczkiem w głowie twórców Mety.

Po niespełna roku od przedstawienia ambitnych planów, Meta wycofuje się ze wspierania sprzedaży NFT. Cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie znikają z Facebooka i Instagrama, ponieważ firma zamierza skupić się na innych sposobach wspierania twórców. W planach jest rozwój monetyzacji w Rolkach czy też rozbudowanie opcji w systemie płatniczym Meta Pay.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Dowiedzieliśmy się mnóstwa rzeczy, które będziemy mogli zastosować w tworzonych produktach, aby wspierać twórców, ludzi i firmy w naszych aplikacjach, zarówno dzisiaj, jak i w metaverse – napisał na Twitterze Stephane Kasriel, head of commerce & financial technologies w firmie Meta i dodał, że priorytetem firmy nadal pozostaje wspieranie twórców w zarabianiu i ułatwianiu kontaktu z fanami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Rezygnacja z NFT pojawia się niedługo po tym, jak Meta postanowiła zwolnić tysiące pracowników i dokonać największych cięć w historii firmy. W ostatnich miesiącach spółka podjęła decyzję o wstrzymaniu kilku dotychczasowych projektów takich jak portfel kryptowalutowy Novi czy program bonusowy Reels Play.

PS. Porsche rezygnuje ze sprzedaży NFT

Niemiecka marka zdołała sprzedać zaledwie 25% swojej pierwszej kolekcji NFT, po czym wycofała się z dalszej tokenizacji Porsche 911.