fot. depositphotos.com
„Cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie” pojawiły się na Facebooku i Instagramie w drugiej połowie 2022 roku, jako dodatkowa możliwość zarabiania pieniędzy w social mediach. Wybrani twórcy zyskali dostęp do narzędzi, które umożliwiały tworzenie tokenów na blockchainie Polygon, a następnie sprzedawanie ich na platformach społecznościowych. Po kilku miesiącach obsługa NFT została udostępniona na kolejne 100 krajów.
Zobacz również
Jak tłumaczył wówczas Mark Zuckerberg, sprzedaż NFT na Instagramie i Facebooku miała również odgrywać kluczową rolę w rozwoju Metaverse, które stało się oczkiem w głowie twórców Mety.
Po niespełna roku od przedstawienia ambitnych planów, Meta wycofuje się ze wspierania sprzedaży NFT. Cyfrowe przedmioty kolekcjonerskie znikają z Facebooka i Instagrama, ponieważ firma zamierza skupić się na innych sposobach wspierania twórców. W planach jest rozwój monetyzacji w Rolkach czy też rozbudowanie opcji w systemie płatniczym Meta Pay.
– Dowiedzieliśmy się mnóstwa rzeczy, które będziemy mogli zastosować w tworzonych produktach, aby wspierać twórców, ludzi i firmy w naszych aplikacjach, zarówno dzisiaj, jak i w metaverse – napisał na Twitterze Stephane Kasriel, head of commerce & financial technologies w firmie Meta i dodał, że priorytetem firmy nadal pozostaje wspieranie twórców w zarabianiu i ułatwianiu kontaktu z fanami.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Some product news: across the company, we’re looking closely at what we prioritize to increase our focus. We’re winding down digital collectibles (NFTs) for now to focus on other ways to support creators, people, and businesses. [1/5] — Stephane Kasriel (@skasriel) March 13, 2023
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Rezygnacja z NFT pojawia się niedługo po tym, jak Meta postanowiła zwolnić tysiące pracowników i dokonać największych cięć w historii firmy. W ostatnich miesiącach spółka podjęła decyzję o wstrzymaniu kilku dotychczasowych projektów takich jak portfel kryptowalutowy Novi czy program bonusowy Reels Play.
PS. Porsche rezygnuje ze sprzedaży NFT
Niemiecka marka zdołała sprzedać zaledwie 25% swojej pierwszej kolekcji NFT, po czym wycofała się z dalszej tokenizacji Porsche 911.