W związku z wprowadzonymi niedawno przez rząd obostrzeniami, wiele lokalnych restauracji musiało znaleźć alternatywne sposoby na dalsze prowadzenie działalności. Przymusowe zamknięcie lokali sprawiło, że właściciele rozpoczęli sprzedaż swoich dań jedynie na wynos lub z dowozem.
Mimo wszystko nie każdy lokal był w stanie utrzymać się w taki sposób. Szybko jednak społeczeństwo ruszyło na ratunek swoim ulubionym restauracjom organizując zbiórki oraz wiele ciekawych akcji promocyjnych.
Zobacz również
Teraz naprzeciw restauracjom wyszedł Instagram, który wprowadził w Polsce nową funkcję w związku z pandemią koronawirusa. Platforma bowiem udostępniła nową naklejkę, która umożliwia składanie zamówień poprzez InstaStories.
Jak dokładnie to działa? Otóż przy tworzeniu relacji wystarczy wybrać naklęjkę i dodać ją do publikacji. Oglądający klikając w grafikę, przeniosą się na stronę partnera, gdzie będą mogli złożyć zamówienie.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Ponadto, Instagram udostępnił też funkcję Action Button, której celem jest wspieranie małych przedsiębiorstw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Coraz więcej restauracji z całej Polski włącza się w akcje #PosiłekDlaLekarza oraz #GastroPomaga, w ramach których lokale przekazują darmowe posiłki do szpitali, gdzie personel medyczny walczy z pandemią koronawirusa.
PS2
Koronawirus rozprzestrzenia się coraz szybciej i zbiera coraz większe żniwa. W celu wyjścia naprzeciw tej trudnej sytuacji wiele marek zdecydowało się wesprzeć swoich klientów na różne sposoby.