W związku z wprowadzonymi niedawno przez rząd obostrzeniami, wiele lokalnych restauracji musiało znaleźć alternatywne sposoby na dalsze prowadzenie działalności. Przymusowe zamknięcie lokali sprawiło, że właściciele rozpoczęli sprzedaż swoich dań jedynie na wynos lub z dowozem.
Mimo wszystko nie każdy lokal był w stanie utrzymać się w taki sposób. Szybko jednak społeczeństwo ruszyło na ratunek swoim ulubionym restauracjom organizując zbiórki oraz wiele ciekawych akcji promocyjnych.
Zobacz również
Teraz naprzeciw restauracjom wyszedł Instagram, który wprowadził w Polsce nową funkcję w związku z pandemią koronawirusa. Platforma bowiem udostępniła nową naklejkę, która umożliwia składanie zamówień poprzez InstaStories.
Jak dokładnie to działa? Otóż przy tworzeniu relacji wystarczy wybrać naklęjkę i dodać ją do publikacji. Oglądający klikając w grafikę, przeniosą się na stronę partnera, gdzie będą mogli złożyć zamówienie.
Meta zapłaci Donaldowi Trumpowi 25 milionów dolarów odszkodowania
Ponadto, Instagram udostępnił też funkcję Action Button, której celem jest wspieranie małych przedsiębiorstw.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
Coraz więcej restauracji z całej Polski włącza się w akcje #PosiłekDlaLekarza oraz #GastroPomaga, w ramach których lokale przekazują darmowe posiłki do szpitali, gdzie personel medyczny walczy z pandemią koronawirusa.
PS2
Koronawirus rozprzestrzenia się coraz szybciej i zbiera coraz większe żniwa. W celu wyjścia naprzeciw tej trudnej sytuacji wiele marek zdecydowało się wesprzeć swoich klientów na różne sposoby.