Instagram wyświetli reklamy w profilach użytkowników

Instagram wyświetli reklamy w profilach użytkowników
Meta prowadzi testy nowych formatów reklam w aplikacji Instagram. Marki będą mogły promować się w zakładce Explore oraz w kanałach profili użytkowników.
O autorze
1 min czytania 2022-10-07

fot. depositphotos.com

Do tej pory treści promocyjne nie pojawiały się w kluczowych sekcjach aplikacji – w profilach użytkowników oraz zakładce Odkrywaj. Zgodnie z zapowiedziami Mety, również to ma ulec zmianie, a użytkownicy mają zyskać możliwość poznawania marek w nowych miejscach aplikacji.

Firma Marka Zuckerberga prowadzi testy nowego modelu zarabiania, który umożliwia twórcom zarabianie na reklamach pojawiających się w ich profilach. Gdy wejdziemy na profil innego użytkownika, klikniemy wybrany post i zaczniemy przewijać w dół, wówczas pomiędzy postami danego kanału będą przewijać się treści sponsorowane.

Reklamy będą pojawiać się wyłącznie na publicznych profilach pełnoletnich użytkowników. Na początek nowy format przetestują wybrani twórcy z USA.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Reklamy w kanale profilu dają reklamodawcom możliwość łatwego poszerzenia zasięgu przy użyciu istniejących zasobów kanału, zapewniając jednocześnie użytkownikom takie samo spersonalizowane wrażenia z reklam, jakie mają w głównym kanale Instagram – pisze Meta.

Reklamy będzie zawierała również sekcja Odkrywaj, która służy do poznawania nieznanych dotąd rozmaitych treści powiązanych z zainteresowaniami użytkownika. Niebawem wśród postów, relacji i rolek do odkrycia pojawią się okienka z reklamami.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Docelowo nowy format zostanie udostępniony reklamodawcom na całym świecie.

Instagram zadebiutuje również z wersją beta reklam AR, dostępnych zarówno w kanale, jak i w Stories. Dzięki technologii AR, opracowanej przez firmę Spark AR, marki mogą docierać do większej liczby użytkowników i zachęcać ich do interakcji, oferując wciągające wrażenia z reklam w rzeczywistości rozszerzonej. 

Kolejną nowością w planach Mety są reklamy z udziałem wielu reklamodawców. Pozwalają one odkrywać firmy użytkownikom, którzy są nastawieni na dokonywanie zakupów. Gdy dana osoba wyrazi zainteresowanie treściami reklamowymi, platforma, korzystając z uczenia maszynowego, dostarczy więcej reklam innych firm, które mogą być interesujące dla użytkownika.

PS
Niedługo na Instagramie pojawi się opcja „Prezenty”, dzięki której twórcy Rolek będą mogli zarabiać za pomocą systemu napiwków lub darowizn od fanów.