fot. depositphotos.com
Meta (dawniej Facebook) nie ukrywa swojego zaangażowania w rozwój Reels. Krótkie formaty wideo od jakiegoś czasu są oczkiem w głowie firmy należącej do Marka Zuckerberga, co wiąże się z mieszanymi reakcjami internautów. Wielu użytkowników Instagrama i Facebooka krytykuje usilne próby upodabniania serwisów do TikToka. Wygląda na to, że koncern ponownie zamierza wprowadzić funkcję, która sprawdziła się na konkurencyjnej platformie.
Zobacz również
Firma obecnie pracuje nad opcją Gifts, dzięki której twórcy Rolek na Instagramie będą mogli zarabiać za pomocą systemu napiwków lub darowizn od fanów. Według dewelopera aplikacji mobilnych Alessandro Paluzzi, Meta od lipca prowadzi wewnętrzne testy funkcji „Doceniania treści”, która niedawno zyskała nową nazwę – „Prezenty”.
#Instagram is working on a new monetization tool: Content appreciation Enable your fans to send a token of their appreciation to you: stars, charms or mega-likes. pic.twitter.com/M3cg6XXDd2 — Alessandro Paluzzi (@alex193a) July 21, 2022
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Jak podkreśla Meta, do końca 2022 roku firma przekaże miliard dolarów na wsparcie twórców na Instagramie i Facebooku. Do tej pory twórcy na Instagramie mogli zarabiać m.in. dzięki opcji Reels summer bonus czy też dzięki Odznakom. Wprowadzone w 2020 roku rozwiązanie pozwala użytkownikom okazywać wsparcie ulubionym twórcom podczas transmisji na żywo. Internauci mogą wybierać Odznaki w kwocie od 0,99 dolarów do 4,99 dolarów.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co więcej, Instagram zapowiedział wdrożenie płatnych funkcji dla użytkowników platformy w celu zapewnienia dodatkowego źródła dochodu dla twórców. Testy ruszyły na początku br. roku w USA.