InstaReporterzy otrzymali akredytacje fotoreporterskie i 2 czerwca 2013 r. relacjonowali w internecie mecz Lechia Gdańsk – Górnik Zabrze. To pierwsza tego typu akcja w Polsce. Chociaż pojęcie dziennikarstwa obywatelskiego, jest już znane, ta akcja pokazuje, że rola mediów będzie się wciąż zmieniać. Internet i nowe technologie wciąż otwierają kolejne możliwości.
Osoby, które obserwowały na Instagramie profile InstaReporterów, @igersgdansk i @lechia_gdansk mogły także zobaczyć zdjęcia zza kulis (sala treningowa, szatnia, Mix Zona, konferencja prasowa). Ponadto zdjęcia były wyświetlane na telebimach na stadionie PGE Arena. Biorąc pod uwagę fakt, że frekwencja podczas meczu wyniosła 13 tys. osób, była to największa wystawa zdjęć z Instagrama w Polsce!
Zobacz również
InstaReporterami IgersGdansk podczas meczu Lechii Gdańsk byli: Jarosław Marciuk –@jaroslaw_marciuk, Alicja Kosicka – @alicjakosicka, Piotr Wełniak –@panpiter, Agnieszka Pomaska – @pomaska, Anna Wrona – @maslo6, Daria Wójcik – @1funnygirl1, Dorian Hortsten – @dorianhorsten (12-letni chłopiec), Katarzyna Szemro – @kszemro, Łukasz Stafiej – @lstafiej.
Projekt InstaReporterzy to wspólny pomysł klubu Lechia Gdańsk oraz IgersGdansk (lokalnej społeczności fanów aplikacji Instagram). Osobami realizującymi projekt byli Jarosław Marciuk (założyciel IgersGdansk @jaroslaw_marciuk) i Mariusz Kordek (klub Lechia Gdańsk). Dzięki wspólnej akcji liczba zdjęć na Instagramie z hashtagiem #lechiagdansk wzrosła ze 150 do 500 a liczba obserwujących nowo powstały profilu klubu osiągnęła blisko 100.
Zachęcamy do polubienia oficjalnego profilu klubu na Instagramie @lechia_gdansk (strona klubu www.lechia.pl) oraz profilu @igersgdansk (blog www.igersgdansk.tumblr.com)
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Kim są Instagramers
Instagramersi (inaczej Igersi) to fani aplikacji Instagram, których łączy pasja fotografowania. Chcą także spotykać się i organizować wspólne wydarzenia (PhotoWalk, Instameet, wystawy, itp.). Założycielem ruchu Instagramers (Igers) jest Phill Gonzalez z Madrytu, który w styczniu 2011 roku stworzył blog o Instagramie. W tym czasie z aplikacji Instagram korzystało zaledwie 1 mln osób. Pierwsza społeczność Instagramers powstała w Barcelonie. Jej założycielką była Marta Alonso. 18 stycznia 2013 fani Instagramu świętowali drugą rocznicę powstania Instagramers. Dziś Instagram ma ponad 100 mln użytkowników a w 80 krajach istnieje już ponad 330 społeczności. Lista społeczności znajduje się na stronie Instagramers.com.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Członkowie społeczności stosują do oznaczenia swoich zdjęć określony hashtag, zazwyczaj #igers_nazwamiejsca. Twórcy i zarządzający społecznością (tzw. ManIger) promują najlepsze zdjęcia, organizują wystawy i takie imprezy jak PhotoWalk czy InstaMeet. Również w Polsce miłośnicy mobilnej fotografii z filtrem tworzą nieformalne grupy.
W Polsce istnieje już osiem lokalnych grup Instagramers (IgersGdansk, IgersWarsaw, IgersTorun, Igers_Szczecin, IgersKrakow, IgersSilesia, IgersLublin, IgersWroclaw). Więcej informacji.
O IgersGdansk
IgerGdansk zarejestrowany w listopadzie 2011 roku przez Jarosława Marciuka (@jaroslaw_marciuk), obserwowany przez ponad 2 000 osób. Na Instagramie zaznaczonych jest ponad 8500 zdjęć z hashtagiem #igersgdansk. IgersGdansk zorganizował pierwsze w Polsce spotkanie fanów aplikacji Instagram – Worldwide Instameet, które odbyło się 26 lipca 2012 roku w Gdańsku. Podczas konferencji Social Media Convent 2013 został wyróżniony za prowadzone działania przez jury Case Study Festival i otrzymał tytuł Social Media Superstar. IgersGdansk wybiera najlepsze zdjęcie tygodnia (IgersGdansk Photo of the Week) oraz instagramowicza tygodnia (IgersGdansk Instagramer of the Week)
Więcej zdjęć na https://storify.com/IgersGdansk/the-best-of-igersgdansk-instareporters-at-pge-aren