Odpowiedzialne gospodarowanie trudnymi odpadami takimi jak zużyte opony, płyny eksploatacyjne i akumulatory to wyzwanie dla wielu warsztatów. Firmy muszą zadbać m.in. o odpowiednie miejsce do ich składowania oraz pojemniki, które uniemożliwią przedostanie się szkodliwych substancji do ziemi. Wymagające jest także właściwe administrowanie całym procesem. Wiąże się z nim konieczność prowadzenia szczegółowej dokumentacji, którą kontroli może poddać Inspekcja Ochrony Środowiska.
Wychodząc naprzeciw tym wyzwaniom, firma Inter Cars wraz BeDigital realizuje serię filmów edukacyjnych, promujących korzystanie z usługi Bio Service, która obejmuje nie tylko odbiór, bezpieczną dla środowiska utylizację i recykling odpadów, ale także pomoc w obsłudze formalności.
Zobacz również
W poszczególnych odcinkach bohaterowie, odpowiedzialny Paweł oraz kombinator Gaweł, uświadamiają odbiorcom, jakie zagrożenia dla środowiska ludzi i zwierząt niesie brak utylizacji odpadów niebezpiecznych lub ich złe składowanie. Ponadto poruszają temat grożących z tego tytułu kar oraz innych aspektów prawnych, którym przeciwstawiają realne korzyści, zarówno ekologiczne, jak i finansowe dla warsztatów.
BeDigital odpowiada za produkcję filmów, których scenariusze są tworzone wspólnie z Działem PR i Komunikacji Inter Cars.
Kampania Paweł i Gaweł wpisuje się w długofalowe działania Inter Cars w obszarze ochrony środowiska oraz promocji odpowiedzialnych ekologicznie zachowań. Realizując ten cel, postanowiliśmy przygotować materiał angażujący bardziej niż klasyczna reklama. Stworzyliśmy brand hero – bohatera marki Bio Service, który ma stanowić wzór właściwego ekologicznie zachowania. Paweł skupia w sobie cechy dobrego mechanika – jest sumienny i odpowiedzialny. Rozumie zagrożenia, jakie niesie ignorowanie konieczności utylizacji odpadów, zwłaszcza tych niebezpiecznych, Działa zgodnie z przepisami i zachęca do tego także Gawła – wyjaśnia Joanna Król, zastępca dyrektora ds. PR i komunikacji międzynarodowej Inter Cars.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Zaprezentowaliśmy do tej pory dwa filmy – w pierwszym wskazaliśmy, dlaczego warto odpowiedzialnie prowadzić gospodarkę odpadami w warsztacie. Drugi wyjaśnia widzom jak utylizować konkretny typ odpadu – akumulatory. Partnerem tego odcinka został producent tych urządzeń – Exide. Kolejne animacje będą poruszały temat utylizacji olejów silnikowych i opon. W ich przygotowanie również zaangażujemy naszych Partnerów biznesowych z określonych obszarów rynku. Merytoryczną treść w atrakcyjną formę pomaga nam zamknąć nasz sprawdzony partner – agencja Be Digital. Całe przedsięwzięcie wpisuje się w kampanię wizerunkową Inter Cars pod hasłem Razem tworzymy, wspieramy, dostarczamy, udowadniając naszym Klientom, że jako ich główny dystrybutor części wspieramy również środowisko naturalne i dostarczamy im pomocne rozwiązania w tym zakresie – podsumowuje Joanna Król.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Historia Pawła i Gawła:
Zużyty akumulator Pawła i Gawła: