W związku z panującą pandemią koronawirusa popularne sieci handlowe wprowadzają szereg rozwiązań, których celem jest usprawnienie robienia zakupów, zmniejszenie kolejek przed sklepami i tym samym ograniczenie kontaktów klientów z innymi osobami. Stokrotka na przykład uruchomiła pilotażowy sklep internetowy, w którym możemy zrobić zakupy, a następnie odebrać je w najbliższej placówce. Natomiast sieci Spar oraz Piotr i Paweł umożliwiają robienie zakupów za pośrednictwem pracowników placówek.
Ciekawe rozwiązanie od jakiegoś czasu realizuje firma Intermarché – mowa tutaj o usłudze Drive, która do niedawna była dostępna w wybranych miastach w Polsce, zaś teraz została poszerzona o kolejne miejscowości. W ramach udogodnienia produkty zamówione przez internet są pakowane i dostarczane bezpośrednio do samochodu klienta w specjalnej strefie znajdującej się przed supermarketem.
Zobacz również
Usługa dostępna jest w kilku miastach w Polsce, zaś niedawno została wprowadzona w Toruniu, Bukownie oraz w Gostyniu.
W związku z nowymi obostrzeniami związanymi ze stanem epidemii wprowadzonymi przez rząd Lidl i Biedronka postanowiły nieco zmienić model funkcjonowania swoich sklepów. Od 2 kwietnia br. obie firmy wydłużają godziny pracy większości swoich marketów – teraz czynne będą w godz. 6:00 – 24:00.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS2
Kilka dni temu popularne sieci handlowe postanowiły wprowadzić szereg rozwiązań z myślą o ochronie seniorów, którzy są w grupie podwyższonego ryzyka zakażeniem koronawirusem – są to m.in. specjalne godziny na zakupy oraz pierwszeństwo przy kasie.