Publikowane treści występowały przede wszystkim na Facebooku (84,3 proc.). Wpływ na to miała popularność nowopowstałych profili takich jak: „Nie oglądam Polsatu za zakodowanie MŚ”,„Zbojkotujmy Polsat” oraz aktywność na oficjalnym profilu Cyfrowego Polsatu. Na dalszych miejscach znalazły się Twitter (7,62 proc.) oraz fora i społeczności (6,27 proc.).
Zobacz również
– Wśród użytkowników wyodrębniła się duża liczba osób namawiających do bojkotowania Polsatu Cyfrowego. Sprzeciw ten miał dwie formy: łagodną, charakteryzującą się rezygnacją z oglądania transmisji meczów polskiej siatkówki (niekupowanie dostępu) oraz ostrzejszą: bojkot wszystkich anten, nie tylko sportowych, wypowiadanie umowy Polsatowi, namawianie do niekorzystania z innych usług. Sprzeciw przejawiał się również w celowym pisaniu z małej litery nazwy Polsat oraz imienia i nazwiska właściciela stacji – tłumaczy Katarzyna Zinów z Monitori.pl
Większość wpisów publikowali mężczyźni. Posty umieszczane przez kobiety stanowiły prawie 30%.
Suma wzmianek na temat zakodowanie MŚ opublikowanych w analizowanym okresie wyniosła 31 982 (liczba wzmianek na temat Polsatu ogółem w badanym okresie -123 484).
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wzrosty ich natężenia powiązane były z udostępnieniami i komentarzami na temat zachowania bułgarskiego trenera reprezentacji, który odmówił udzielenia wywiadu stacji Polsat w ramach bojkotu, a także wymianą argumentów TVP – Polsat.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Ponad połowa wypowiedzi posiada wydźwięk negatywny (52,7 proc.). Komentarze mieszane charakteryzowały się zawartością zarówno pozytywnych, jak i negatywnych opinii w jednym wpisie. Występowały one jednak najrzadziej (9,8 proc.). Można zauważyć, że znaczna część bezstronnych komentarzy miała neutralizować negatywne wpisy innych użytkowników, ale nie cechowały się bezpośrednio pozytywnym nastawieniem.
– Głos Internautów na pewno został dostrzeżony przez nadawcę. Użytkownicy skarżyli się na decyzję na profilach Polsatu i Cyfrowego Polsatu. Wielu z nich groziło zrezygnowaniem z usług podmiotu. Trudno nazwać zaistniałą sytuacją poważnym kryzysem społecznościowym, wizerunkowo nadawca wyjdzie jednak z niej lekko poturbowany – komentuje Kamil Sokołowski z Re:buzz.
Analizie zostały poddane wpisy opublikowane w okresie 20.08.2014-18.09.2014. Analizowanymi typami kanałów, wokół których pojawiało się zainteresowanie, były: blogi, fora internetowe, Twitter, Facebook, portale informacyjne (komentarze pod artykułami), serwisy wideo oraz Instagram. Przeanalizowane zostały wpisy pochodzące od użytkowników (próba analityczna) oraz pozostałe posty. W centrum zainteresowania znalazły się wzmianki, w których internauci wypowiadali się w kontekście decyzji Polsatu na temat zakodowania Mistrzostw Świata .Przeanalizowano 1000 losowo wybranych wpisów, które pojawiły się po wprowadzeniu wymienionych słów kluczowych do systemu Monitori. Stanowiły one próbę analityczną.