Inwestycje w marketing – czy warto?

Według badań, dla około 25% konsumentów marka stanowi silny bodziec przy dokonywaniu decyzji zakupowych. Dlatego, aby stale wzmacniać konkurencyjność, niezbędne są inwestycje w marketing. Kluczem do sukcesu nie jest jednak inwestowanie, a osiąganie zwrotu z działań marketingowych (ROMI).
O autorze
1 min czytania 2013-06-27

Według prognoz Gartnera, do 2017 roku dyrektorzy marketingu będą wydawać więcej środków na technologie niż dyrektorzy IT. Dlaczego? Głównym powodem jest rosnąca świadomość pozwalająca dostrzec, że rozwiązania wspierające zarządzanie zasobami marketingowymi, oferowane np. przez firmę BrandMaker, pomagają w planowaniu skutecznych działań marketingowych oraz zwiększeniu ROMI (zwrot z inwestycji w marketing). W trudnych czasach kluczem do sukcesu jest strategiczne i długofalowe spojrzenie na firmę i marketing. Oszczędności można szukać w optymalizacji procesów i zarządzaniu zasobami oraz zwiększaniu ROMI.  Przyjrzenie się temu, jak marketing w firmie wygląda teraz, opracowanie planu działań na przyszłość, a następnie konsekwentna realizacja i ocena działań z uwzględnieniem narzędzi informatycznych, to kroki na drodze do rozwoju i budowania bardziej skutecznego modelu biznesowego, jakie może podjąć dział marketingu.

Problemem marketingu są często trudności w ocenie jego efektywności i niedostrzeganie bezpośredniego powiązania działań marketingowych ze wzrostem wartości biznesu. Niedoceniane są także aktywa budowane przez marketing, które trudno wymiernie zmierzyć, takie jak lojalność klientów czy siła marki. Rozwiązania BrandMaker ułatwiają zdefiniowanie istotnych wartości i Kluczowych Wskaźników Sukcesu. Sprawozdania dotyczące sukcesu kampanii, dane stopy zwrotu z inwestycji, raporty i materiały niezbędne dla controllingu oraz dokładne analizy mogą być tworzone z wykorzystaniem modułów takich jak BrandMaker Marketing Planner i BrandMaker Reporting Center. 

Połączenie kompetencji z zakresu marketingu i IT umożliwia zoptymalizowanie procesów marketingowych, pozwalając firmom szybciej i łatwiej osiągać ich strategiczne cele marketingowe. Kadra zarządzająca coraz częściej docenia możliwości efektywnego kontrolowania tej części biznesu i decyduje się na inwestycje w wielomodułowe oprogramowanie, wybierając jeden dedykowany moduł, lub kompleksowe wdrożenie systemu wspomagającego działanie firmy. To o tyle wygodne, że narzędzia te działają w chmurze, dlatego wszystkie osoby upoważnione (np. pracownicy działu marketingu, agencje z nimi współpracujące i inni podwykonawcy) mają dostęp do danych w każdym miejscu i czasie.

Szybszy rozwój, sprawna realizacja kampanii i mniej błędów to tylko niektóre z korzyści wynikających z wykorzystania systemów do zarządzania zasobami marketingowymi (MRM). To także ograniczenie ilości czasu niezbędnego do wykonania rutynowych czynności, zwiększenie spójności materiałów i efektywności wprowadzanej strategii na wszystkich jej etapach. Zwłaszcza dziś, gdy marki są coraz bliżej konsumentów, czynniki wpływające na podejmowane decyzje dynamicznie się zmieniają, a ilość danych do analizy niezmiennie wzrasta, tak ważne jest inwestowanie w marketing i systemy zarządzania nim.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj