Cała operacja odbywa się za pośrednictwem internetu. Jak zapewniają twórcy projektu korzystanie z iParkomatu jest tańszą i wygodniejszą alternatywą dla klasycznych, płatnych parkingów, a ponadto dla osób udostępniających miejsce postoju jest sposobem na dodatkowy zarobek bez dużego wysiłku.
Dla kogo jest iParkomat?
Z serwisu może korzystać każda dorosła osoba fizyczna, która założy bezpłatne konto na stronie iParkomat.pl. Projekt jest skierowany zwłaszcza do mieszkańców dużych miast jeżdżących do pracy samochodami. Pierwszy segment użytkowników to osoby, które wyjeżdżają do pracy z centrów miast i pozostawiają swoje miejsca parkingowe puste. Druga grupa to ci, którzy borykają się z problemem parkowania w centrach miast (brak miejsc, wysokie opłaty parkingowe). “Tę przestrzeń chcemy zagospodarować. Połączyć potrzeby i nadwyżki tych ludzi” – mówią twórcy projektu.
Zobacz również
Launch nowej marki
iParkomat, jak każdy startup, stoi przed wyzwaniem wypromowania swojej marki od podstaw. Na łamach NowegoMarketingu przyjrzymy się, jak te działania będą wyglądały.
Stawiamy w pierwszej kolejności na internet, a ściśle na Facebooka (precyzyjnie targetowane reklamy) i zaczynamy swoją kampanie od aglomeracji warszawskiej – Warszawa i okolice. Kampania na FB będzie wspierana ulotkami skierowanymi w pierwszej kolejności do Gospodarzy, którzy mieszkają w centrum Warszawy – mówią twórcy i Parkomat – Nasz budżet nie jest duży i dlatego dokładamy starań aby był precyzyjnie dystrybuowany. Działania na FB w aglomeracji warszawskiej planujemy prowadzić przez miesiąc. W pierwszym tygodniu zweryfikujemy efektywność kilkunastu różnych komunikatów. W oparciu o zgromadzone w ten sposób dane statystyczne zaplanujemy kolejne kroki. Zdefiniowaliśmy konkretną minimalna liczbę użytkowników, których chcemy zrekrutować do naszego serwisu. Wraz z osiągnięciem tej liczby uznamy, że pierwszy etap komunikacji za nami. Po zakończeniu tej części, zdefiniujemy cele następnych etapów komunikacji. Promujemy innowacyjny produkt, a brak benchmarków efektywnościowych wymusza na nas maksymalną elastyczność narzędzi komunikacyjnych.
Jak będą wyglądały kolejne kroki w kampanii marketingowej iParkomat pokażemy niebawem. Tymczasem zapraszamy do zapoznania się z projektem na stronie iParkomat.pl oraz do śledzenie jego profili na Facebooku i Twitterze.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing