IPG Health rozszerza swój innowacyjny pakiet specjalistycznych usług na Europę, by wspierać rozwój i wzmacniać wpływ klientów w regionie. Ulepszony pakiet obejmuje dostęp zarówno do ekspertów merytorycznych (w zakresie m.in. brandingu, komunikacji z pacjentami, eventów i marketingu doświadczeń oraz strategii dostępu do rynku globalnego), jak i do ekspertów-praktyków niebędących lekarzami (na przykład farmaceutów, pielęgniarek i dentystów).
Eksperci merytoryczni uzupełniają pracę istniejących już zespołów agencji w Wielkiej Brytanii i całej Europie, w ramach jedynego w swoim rodzaju modelu zintegrowanego, który tradycyjne usługi marketingowe w sektorze opieki zdrowotnej rozszerza o specjalizacje interdyscyplinarne. Wspólnie z SOLVE(D), należącą do IPG Health agencją marketingu opartego na danych (niedawno rozpoczęła ona działalność w Europie), sieć zapewnia kompleksową, holistyczną ofertę uzupełnioną o w/w nowe usługi.
Zobacz również
Ekspansja potwierdza pasję IPG Health do budowania biznesu naszych klientów i wspierania rozwoju ich celów biznesowych. Jest to następstwo rebrandingu FCB Health Spark w Polsce, który wprowadził ducha „never finished” na rynek Europy Wschodniej.
– Polska jest jednym z naszych najważniejszych rynków w Europie Wschodniej, obsługującym wielu regionalnych i globalnych klientów oraz łączącym wiedzę technologiczną z kreatywnością – mówi Joerg Hempelmann, Prezes IPG Health Europe.
– Nasz zespół w Warszawie ma unikalną wiedzę technologiczną, którą możemy teraz łączyć z naszymi wyspecjalizowanymi możliwościami, by tworzyć całościowe rozwiązania i wyzwalać nową dynamikę dla naszych klientów, a także przyspieszać ich rozwój – dodaje.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Oprócz szerokiej gamy agencji full serwisowych i agencji komunikacji medycznej pod egidą IPG Health, wyspecjalizowana oferta sieci obejmuje:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- programy wsparcia dla pacjentów, które podwyższają jakość „patient experience”;
- branding, który najlepsze praktyki projektowe z branży dóbr konsumpcyjnych łączy z pogłębioną wiedzą na temat opieki zdrowotnej i wellness;
- insighty na temat atrakcyjnych platform wartości, które zwiększają prawdopodobieństwo, że produkty lecznicze dotrą do właściwych pacjentów we właściwym czasie za uczciwą cenę. Pomaga to markom wykazać ich znaczącą wartość i zyskać skuteczny dostęp i refundację;
- możliwość przeżycia brand experience (marketing doświadczeń) i organizację wydarzeń, m.in. konferencji, spotkań ekspertów, a także warsztatów i seminariów – zarówno stacjonarnie i online.
Dostęp do specjalistycznej oferty w Europie, dostarczany przez wyspecjalizowane agencje za pośrednictwem FCB Health Spark, ułatwia Inka Ficht, dyrektor wykonawcza Specialty Services w IPG Health Europe. Dzięki ponad 20-letniemu doświadczeniu w komunikacji medycznej dla marek Rx, OTC i konsumenckich, Ficht koncentruje się głównie na zapewnieniu większej integracji specjalistycznych możliwości z ogólną ofertą IPG Health. Inka wyróżnia się determinacją we wspieraniu zespołów w poszukiwaniu najlepszych możliwych rozwiązań dla HCP i pacjentów. To efekt opracowania odpowiednich programów dla każdej grupy docelowej.
– Łączymy najszerszą po stronie agencji wiedzę z sektora leków i opieki zdrowotnej. Jesteśmy dumni z możliwości wprowadzania naszej specjalistycznej oferty na rynki europejskie. Pomagamy naszym klientom w osiągnięciu sukcesu na złożonym, współczesnym rynku opieki zdrowotnej. Wspieramy przy tym dostawców usług medycznych, by byli w stanie zaoferować innowacyjne formy współpracy ze swoimi klientami. Nasze usługi specjalistyczne, m.in. spersonalizowane rozwiązania marketingowe, dostosowane są do unikalnych potrzeb klientów. Szczególnie ważne jest dla nas zrozumienie wymagań rynków lokalnych. Z pomocą naszych agencji obecnych na wielu rynkach europejskich, chcemy tę wyjątkową gamę usług sprofilować w sposób najbardziej optymalny – podkreśla Inka Ficht, EVP, Executive Director Specialty Services w IPG Health Europe.
FCB Health Spark z siedzibą w Warszawie to zespół ponad 40 wysoce wyspecjalizowanych specjalistów, którzy współpracują z klientami agencji w obszarach strategii, kreacji, digitalu, technologii i doradztwa medycznego. Portfolio klientów FCB Health Spark obejmuje lokalnych i globalnych klientów sieci IPG Health. W 2022 roku agencja zdobyła w Polsce statuetkę Effie Gold w kategorii Medicines & Supplements.
Na czele FCB Health Spark stoi Prezes Zarządu Mariusz Otowski, który wnosi ponad 25-letnie doświadczenie w marketingu, komunikacji i reklamie. Jego zespół świadczy szeroki zakres usług, w tym usługi kreatywne, strategiczne, brandingowe, medyczne i konsultingowe, a także wsparcie cyfrowe. Warto zauważyć, że dedykowany zespół technologiczny w FCB Health Spark wspiera klientów na platformie Veeva (Salesforce) jako część globalnego zespołu IPG Health dla platformy Veeva.
– Cieszymy się, że możemy zaoferować naszym obecnym i nowym klientom na polskim rynku tak wyjątkowy pakiet usług specjalistycznych. Od dwóch lat cyklicznie poszerzamy zakres naszej oferty oraz portfolio kompetencji, co spotkało się z bardzo dobrym przyjęciem przez naszych klientów i pozwala zacieśnić z nimi współpracę. Kooperacja z Inką i europejskim zespołem naszej sieci pozwoli nam jeszcze bardziej kompleksowo odpowiadać na potrzeby rynku w zakresie komunikacji medycznej – dodaje Mariusz Otowski, Prezes Zarządu FCB Health Spark w Polsce.
Więcej informacji znaleźć można na stronie.
PS Dorota Szostek-Rejowska (Benefit Systems): W końcu przestajemy traktować temat kondycji psychicznej jako tabu
O tym, jak dziś zmienia się podejście marek do tematu kondycji psychicznej i wellbeingu oraz jak rozwija się rynek benefitów pracowniczych wspierających zdrowie, rozmawiamy z Dorotą Szostek-Rejowską, head of marketing & e-commerce w Benefit Systems S.A.