W okresie pomiędzy styczniem i wrześniem 2013 roku zdecydowana większość obecnych na polskim rynku serwisów VoD odnotowała znaczące wzrosty rozpoznawalności wśród osób, które co najmniej spotkały się z tą usługą. Zdecydowany prym pod tym względem wiodą serwisy powiązane z największymi polskimi nadawcami telewizyjnymi – Polsatem (Ipla), TVN-em (TVN Player) oraz Telewizją Polską (vod.tvp.pl). Przyczyn takiego stanu rzeczy można upatrywać w dwóch czynnikach. Po pierwsze duże możliwości promocyjne największych polskich nadawców oraz ich szeroki zasięg pozwalają na relatywnie łatwą promocję własnych serwisów „na żądanie”. Po drugie nadawcy ci dysponują dużą ilością typowo telewizyjnego kontentu (przede wszystkim seriali i programów telewizyjnych), który, oferowany bez konieczności uiszczania dodatkowych opłat potrafi przyciągnąć dużą liczbę widzów. Przywilejami tymi nie dysponują inni dostawcy VoD za pośrednictwem Internetu (m.in. iplex.pl, należący do Agory Kinoplex, czy obecny na rynku od niedawna vodeon.pl) a odsetki badanych rozpoznających ich marki są wyraźnie niższe. Pomimo to, również oni odnotowali wzrosty rozpoznawalności w analizowanym okresie.