Nie od dziś wiadomo, że irańskie prawo jest bardzo surowe wobec kobiet. Zgodnie z pewnym tamtejszym przepisem, piosenkarki mogą śpiewać tylko i wyłącznie dla kobiet, a ponadto, każda piosenka wykonywana przez przedstawicielkę płci żeńskiej, musi uprzednio być zaakceptowana przez władze kraju.
W związku z tym, irański serwis streamingowy postanowił poprawić okładki niektórych płyt popularnych wokalistek, takich jak Lady Gaga, Lana Del Rey czy Avril Lavigne – ich wizerunki po prostu zniknęły z ich własnych albumów. Rzekomo chodziło o ich wygląd, który właściciele platformy Melovaz uznali za zbyt kontrowersyjny.
Zobacz również
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing
zdjęcia: twitter.com/ThatEricAlper
PS
Wszyscy znają zwrot „Za każdym wielkim mężczyzną stoi wspaniała kobieta”. Ale co to oznacza? Że mężczyzna zawsze odgrywa główną rolę, a kobieta jest jego pomocnikiem? Marka Stabilo Boss w kampanii „Highlight the Remarkable” zwraca uwagę na niezwykłe kobiety i ich historie.
PS2
Kampania promująca nową kolekcję adidas Originals, stworzoną we współpracy z muzykiem Pharrellem Williamsem, jest swego rodzaju hołdem złożonym kobietom. W projekcie wystąpiły m.in. aktywistki i artystki, które reprezentują siłę płci żeńskiej.