Jak wynika z danych Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych, w ciągu doby odnotowano 120 000 prób dezinformacji w polskich social media. Wczoraj organizacja podała, że w przestrzeni polskich mediów społecznościowych działa aktywnie około 10 000 kont dystrybuujących dezinformacje. Pod koniec lutego, tylko w ciągu dwóch dni z Facebooka usunięto ok. 40 kont wykorzystywanych do rozprzestrzeniania rosyjskiej propagandy.
Służby porządkowe proszą o zachowanie spokoju i nieuleganie informacjom, które mają na celu wywołanie niepokojów. Jak podaje Ministerstwo Spraw Zagranicznych „rozpowszechnianie informacji, które pochodzą z niewiarygodnych źródeł może przynieść wiele szkód, zarówno osobom pokrzywdzonym przez wojnę, jak i utrudnić sprawne niesienie pomocy”.
Zobacz również
Fake newsy są obecnie formą walki w przestrzeni cyfrowej. Stanowią skuteczne narzędzie w rękach trolli internetowych czy osób mających na celu destabilizację w danym regionie. Wielokrotnie powielane zacierają rzeczywisty obraz sytuacji i utrudniają podejmowanie racjonalnych decyzji, a nawet grożą paniką, która może mieć fatalne skutki dla gospodarki, czego przykład stanowią nieprawdziwe informacje dotyczące cen paliw w Polsce.
Eksperci ISI Emerging Markets podkreślają, że jedynym skutecznym sposobem walki z fake newsami jest korzystanie ze sprawdzonych, zweryfikowanych źródeł. Dlatego firma zdecydowała się na stworzenie dedykowanego serwisu zawierającego tylko zweryfikowane i aktualne dane makroekonomiczne. Umożliwiają one przedstawicielom biznesu i administracji publicznej analizę globalnej sytuacji gospodarczej w kontekście wojny w Ukrainie i zmian geopolitycznych zachodzących w Europie.
ISI Emerging Markets zapewnia, że lokalni eksperci starannie weryfikują wszystkie informacje przed zamieszczeniem na ogólnodostępnej stronie. Serwis zawiera szczegółowe dane i wykresy w kategoriach: handel i towary, łańcuchy dostaw, inflacja, finanse i inwestycje. Ponadto, obok działu aktualności zawierającego najświeższe informacje, znajdują się tam analizy dotyczące największych rynków: chińskiego, brazylijskiego, indyjskiego i rosyjskiego.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Specjalny darmowy serwis, zawierający tylko zweryfikowane i aktualne informacje z baz EMIS i CEIC – info.ceicdata.com/russia-invasion-ukraine-economic-impact-monitor.
Słuchaj podcastu NowyMarketing