IV edycja zbiórki obuwia dla osób w kryzysie bezdomności

20 września rusza IV zbiórka obuwia dla osób dotkniętych bezdomnością organizowana przez firmę WoshWosh. Zebrane i odświeżone obuwie trafi do osób najbardziej potrzebujących. Do tej pory, podczas III edycji zbiórki, WoshWosh pomogło ponad połowie potrzebujących w Polsce.
O autorze
3 min czytania 2021-09-20

Bezdomność, po ludzku

Zima to szczególnie ciężki okres dla osób dotkniętych bezdomnością, których w Polsce jest ponad 35 tys. Niskie temperatury niejednokrotnie są przyczyną wielkich tragedii, które przeważnie dzieją się gdzieś z dala od naszego codziennego życia. Skazani na życie na ulicy, bez odpowiedniego ubrania i zimowego obuwia toczą walkę o przeżycie, bo zima dla nich to nadal najgroźniejszy wróg. Cztery lata temu Martyna Zastawna, założycielka marki WoshWosh postanowiła pomóc osobom w kryzysie bezdomności organizując dla nich zbiórkę obuwia. W kontekście działalności marki WoshWosh, która na co dzień popularyzuje działania Zero Waste zajmując się odnową, czyszczeniem i naprawą obuwia, stworzenie i zainicjowanie tak ważnej dzisiaj akcji społecznej na stałe wpisało się w strategię związaną z realizacją założeń CSRowych wielu partnerów przyłączających się do akcji.

– Bezdomność dla mnie nie jest tylko brakiem mieszkania, ale również pozbawieniem tych ludzi na ulicy nadziei, oparcia w drugim człowieku, przyzwolenie na poddanie się losowi, który bardzo często jest bezlitosny. Dlatego tegoroczna zbiórka jest dla mnie szczególnie wyjątkowa zarówno w kontekście liczby partnerów, z którymi będziemy ją realizować, jak i w kontekście zorganizowania całego zaplecza logistycznego, tak aby móc przygotować i przekazać jak największą liczbę butów – komentuje Martyna Zastawna, inicjatorka zbiórki i założycielka WoshWosh.

Dla Ziemi i drugiego człowieka

Oddaj, nie wyrzucaj – tak najprościej można zdefiniować i opisać w jednym zdaniu główny cel akcji, ale pod tym hasłem kryje się znacznie więcej. Marka WoshWosh nie tylko zachęca wszystkich do dawania drugiego życia butom, zamiast kupowania nowych, czy oddawania tych niepotrzebnych par osobom bezdomnym, ale również angażuje się w tworzenie nowych strategii opartych na Zrównoważonym Rozwoju. Od ponad sześciu lat realizuje misję związaną z edukacją branży, nie tylko obuwniczej, ale i całego biznesu, w zakresie wdrażania realnych, transparentnych zmian mających na celu obniżenie śladu węglowego i zmianę nawyków zakupowych.

Razem możemy więcej

Od trzech edycji  WoshWosh  zaprasza  do udziału w zbiórce obuwia inne marki. W tym roku głównym partnerem zbiórki jest firma Decathlon, która będzie zbierała obuwie dla osób bezdomnych zarówno wśród swoich pracowników, jak i w 19 sklepach w całej Polsce.  Po raz drugi partnerem akcji została firma CCC, która również będzie zbierała obuwie wśród swoich pracowników. Dodatkowo InPost, jako partner akcji i firma chętnie angażująca się społecznie, zagwarantuje 1000 darmowych paczek via paczkomat jako alternatywę do przekazania obuwia. Ale na tym nie koniec, ponieważ IV edycja to ponad 10 partnerów, w tym takie marki jak LPP, Allegro, Fundacja Deloitte, Stena Recycling, Siemens, Mondelez, Energa Grupa ORLEN, PepsiCo czy MetLife. Dodatkowo oprócz obuwia damskiego i męskiego marka LPP zbierze wśród swojego zespołu obuwie dziecięce, które zostanie przekazane do zaprzyjaźnionej fundacji pomagającej samotnym matkom i ich pociechom.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Rosnąca świadomość wśród firm powoduje, że mamy coraz więcej marek, które chcą przyłączyć się do akcji. Lista firm, które decydują się na zbiórkę obuwia wśród swoich pracowników jest coraz dłuższa, co niezmiernie mnie cieszy i motywuje do organizowania kolejnych edycji. Nie ukrywam, że większa liczba firm, to dla mnie niemałe wyzwanie pod względem logistycznym i organizacyjnym, dlatego w tym roku powołany zostanie w WoshWosh specjalny zespół dedykowany do sprawnego przeprowadzenia akcji, wynajęliśmy również oddzielny magazyn do selekcji zebranych butów. Chociaż przed nami bardzo dużo pracy związanej z przygotowaniem obuwia, to wiem, że warto robić to dla innych, dla tych, którzy nas potrzebują, warto również promować w społeczeństwie ekologiczny aspekt samej akcji i jej wartość dla środowiska…bo oddać znaczy uratować – i to słowo można odnieść zarówno do odzyskanego obuwia, jak i ludzkiego życia – komentuje Martyna Zastawna, inicjatorka zbiórki i założycielka WoshWosh.

Jak pomóc?

Jeśli chcecie dołączyć do akcji, możecie to zrobić na kilka sposobów:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  1. Osobista wizyta w WoshWosh i dostarczenie butów do siedziby firmy, WoshWosh, któraznajduje się przy ul. Międzyborskiej 57/65 w Warszawie.
  2. Zaniesienie butów do wybranych sklepów Decathlon (lista sklepów poniżej).
  3. Wysyłka butów do siedziby WoshWosh: ul. Międzyborska 57/65 04-027 Warszawa. Ważne, by na przesyłce widniał dopisek: „Buty dla osób bezdomnych”.
  4. Wysyłka za pośrednictwem InPost, który jako partner akcji gwarantuje 1000 darmowych paczek via Paczkomat (aby uzyskać kod na wysyłkę, należy wysłać maila na adres [email protected]).

Punkty Decathlon, w których można zostawiać obuwie:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakie buty zbieramy podczas akcji?

Prosimy o przekazywanie obuwia w dobrym stanie, zarówno męskiego jak i damskiego, jesiennego i zimowego, także obuwie sportowe. Buty powinny być ze sobą zasznurowane lub połączone za pomocą taśmy, gumki bądź zapakowane do worka.

Nie przyjmujemy obuwia:

  • dziurawego (szczególnie dziury na podeszwie),
  • z odchodzącymi bądź odklejającymi się elementami,
  • niekompletnego – brak elementów konstrukcyjnych, rzepów itp.,
  • szpilek, butów na obcasie,
  • butów dziecięcych